2009. augusztus 7., péntek

Pezsgés a kertben

Most jutottam el oda, hogy írjak a múlt hétvégéről, ami pénteken kezdődött.

Mivel sok ismerős szerette volna megnézni a házat (ami még mindig nincs kész :) ), hát elhívtuk a régi szomszédokat, barátokat egy hétvégi eszem-iszom bbq-ra. Illetve, mivel a jelenlegi szomszédaink rengeteget segítenek, amiben csak tudnak és mivel igen jó viszony alakult ki, hát őket is elhívtuk.

Pénteken kezdtem el készülődni. Sütöttem 70 db palacsintát... Mivel 2 palacsintasütővel csináltam, így egész gyorsan elkészült. Aztán elmentünk boltba és beszereztük a húsokat, zöldségeket.

Miután betettem a zöldségeket, mentem a húspulthoz. Mondtam, hogy 4 kiló disznócombot kérek. Kicsit elkerekedett a pultos szeme, de adta. Közben megbeszéltük, hogy bográcsban főzök gulyáslevest. Miután megszemlélte a bevásárlókocsi tartalmát, közölte, hogy ő még venne zöldséget, meg répát, mert az így vékony lesz. Hát, én nem vagyok egy nagy zöldségevő és ennek hangot is adtam. :) Mire a pultos közölte, hogy attól még más szeretheti. :) Na jó, meggyőzött, tettem még be egy jó adag zöldséget.

Otthon kezdődött a pucolászás. Mivel baracklevest is akartam csinálni, ezért még péntek este megfőztem, hogy hűsen lehesen szombaton kortyolgatni. Aztán jött a csirkemell szeletekre bontása és pácolása. Majd jöttek a zöldségek. Eddig jutottam el éjfélig, amikor kidőltem.

Reggel folytattam, mintha mise történt volna. Pikk-pakk Krisz előkészítette a tüzet és a bográcsot, én meg belezuttyintottam a pörköltalapnak valókat. Mikor vajpuhává főtt a husi, meghintettem egy kis majorannával, majd beleugrottak a zöldségek is. A legvégén pedig a krumpli és a pirospaprika következett. Amikor minden megfőtt benne, Krisz "elzárta" a tüzet. :)

Közben összedobtam egy "kis" tzatziki salit, tésztasalit és paradicsomsalit.

Dél körül Krisz nekiállt a húsok kisütéséhez. Épp elkészült, mire 4 óra lett és megérkeztek az első vendégek. Addigra a házat is kitakarítottam, hogy rend fogadja a barátainkat.

A sok gyereknek köszönhetően rendesen felpezsdült a kert. Játszottak a medencében, futkostak a füvön, ugráltak az ugrálóvárban, majd átalakították valami felborulós, tetejére ülős és tologatható játékká. Mikor mivé. :)

Mivel hol egy extra szék, hol egy extra asztal kellett a szomszédból, és mivel mondtam már párszor, ezért egy helyen kibontották a fiúk a kerítést. :) Ezek után a gyerekek az ottani játszóteret is meghódították.

Mivel Gréti reggel utazott el anyumékkal Jászszentandrásra sátorozni, ezért ő nem volt itthon. Biztos ő is jól érezte volna magát a gyerekek között.

A felnőttek ettek, ittak, beszélgettek, felügyelték a gyerekeket. :) Azt hiszem, mindenki jól érezte magát.

A kaja rengeteg lett. De inkább legyen több, minthogy kevés legyen. A tzatziki sali, a gulyásleves és a husik nagy sikert arattak. Egy kedves szomszédunk még a palacsintát is tzatzikivel ette. :)

Pár napja át is hívtak, hogy asszisztáljak a tzatziki készítésénél. :) Pár perce pedig egy másik barátunk hívott, hogy miket tettem a paradicsom saliba. :)

Örülök, hogy mindenki jól érezte magát. Remélem, máskor is tudunk ilyen megmozdulást szervezni.

A vicces az volt, hogy 24-en voltunk. Majdnem annyian, mint az esküvőnkön. :)

Pár kép a megmozdulásról:





Szép napot

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése