2009. augusztus 7., péntek

Levelezés

A héten egy magyar No-Borders-es lánnyal leveleztem.

A levelezés során végig azt éreztem, hogy ő sokkal inkább azt forszírozná, hogy rajtam keresztül fussunk neki a vízum ügyintézésnek, még akkor is, ha rajtam keresztül csak ideiglenes lakosi vízumot tudnánk szerezni. Ő is azt írta, hogy South Australiaban államilag szponzorált vízumot kaphatnék.

De miért adjuk alább, ha egyenlőre Krisz szakmája rajta van a CSL listán.

A lány szerint macerás elintézni Krisz szakmájának elfogadtatását, gondolom azért nem ezt forszírozná.

Közben beszéltem Bogdanovits Ildivel, de azért az ideiglenes lakosi vízumnak megvannak a hátrányai: nem jár betegbiztosítás, helyenként fizetni kell a gyerekek iskoláztatásáért, majd pedig 2 év múlva meg kell igényelni az állandó lakosi vízumot.

Kíváncsi voltam, hogy ha őket választottam volna annó, akkor milyen költségek merültek volna fel.

Kiderült, hogy Kemenes Ágiék, azaz a No-Borders csapat 5500 AUD-t kér az ügyintézésért. Ehhez jön még hozzá a szakmaelismertetés díja, ami 350 AUD, és a Bevándorlási Hivatal (DIAC) díja, ami 2525 AUD. Az ügynökség díja nem tartalmazza a hivatalos iratok fordításának díját.

Bertók Zoli ezzel szemben 2x 1600 AUD-t kér. A szakmaelismertetés és a DIAC díja ekkor is jelentkezik, viszont a fordításokat ő magára vállalja ezért.

Egyébként végig őszinte igyekeztem lenni, jeleztem, hogy Zolival mi már, ugyan még ha csak szóban is, de megegyeztünk.

Maguk mellett azzal tudott érvelni a hölgy, hogy a csapatukban több ügyvéd is van, ha esetleg fellebezésre lenne szükség.

Felhívta a figyelmem arra, hogy mindenképp olyan ügynököt fogadjak, aki a MARA által regisztrálva van és ha lehet, legyen ügyvéd is a csapatban.

Szép napot

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése