2009. augusztus 7., péntek

Harry Potter

Be kell vallanom, hogy egy Harry Potter rajongó vagyok. :)

Egyszer, amikor még nem volt ekkora herce-hurca a sorozat körül, sőt még nem is hallottam róla, bementem a West Endben levő Lyra könyvesboltba és megvettem a Harry Potter sorozat első részét angolul. Angolul, mivel mióta töröm ezt a nyelvet, azóta ha olvasok, akkor már angolul olvasok. Ne csak jól szórakozva, de hasznosan is múlassam az időm. :)

Az első könyv nagyon megtetszett. Gyorsan megvettem a következő részt is, mivel lemaradásban voltam. Majd jött a 3. A negyedikre, ha jól emlékszem már várnom kellett, majd az 5-dikre, 6-dikra és végül a 7-dikre.

Míg olvassa az ember, egy csodálatos világba repíti el a szerző. Ez főként az első pár részre igaz. Az utolsó 2 résznél én már azt éreztem, hogy nehezen szülte meg őket a szerzőnő. Nagyon vontatottra sikeredtek és a cselekmény nem pörög olyan magas fordulaton.

Ráadásul az egész olyan, mintha az összes szereplőjét, és sok-sok mozzanatát a Gyűrűk urából csente volna a szerzőnő. Csak pár példa Harry Potter = Frodo, fekete lovasok és fekete repdeső lelkek mind a kettőben, Dumbledore = Gandalf, mozgó lépcsők az iskolában = mozgó lépcső a barlangban, stb. stb.

Komolyan, mielőtt elolvastam a 7. részt, azt hittem, hogy a 6. részben elhalálozó Dumbledore-t megerősödve visszahozza a történetbe, mint ahogy az Gandalffal történt.

És ami tényleg viccessé teszi a dolgot: sajnálatos módon a Dumbledore-t megszemélyesítő színész meghalt a valóságban. De a Harry Potter sorozat még nem ért véget. Sikerült felkérniük a Gandalfot megszemélyesítő színészt, hogy vegye át ő Dumbledore szerepét.

Igazából a bemutató napján szerettem volna megnézni, de az nem jött össze. Most, mikor közeleg a 6. házassági évfordulónk, Krisz úgy döntött meglep és megrendelt 2 jegyet a Harry Potter és a félvér című részre. Megbeszélte Titáékkal (szomszéd), hogy Szofi náluk tölti majd a nap egy részét és mi elmehetünk kettesben moziba. Gréti anyumékkal nyaral még mindig, így csak Szofi ment Titáékhoz.

Ilyen esemény 1000 (5) éve nem volt, hogy bármit is kettesben csinálhattunk volna. De most jól elmentünk moziba a West Endbe. :) Mivel Krisz rosszul emlékezett a kezdés időpontjára, ezért az első 15 percről lemaradtunk, de nem veszítettünk sokat. :)

A filmben voltak nagyon jól megcsinált részek, de maga a film sose fogja visszaadni azt az érzésvilágot, amit egy könyv tud adni.

A filmhez 12-es karikát rendeltek. Szerintem pedig 12 éven aluliaknak még szülői felügyelet mellett sem ajánlott!! A feszültséget fokozni hivatott hanghatások, az erőszak, a gyilkolás, a piálás, a szexuális üzenetet hordozó megjegyzések egyike sem való gyerekeknek. Depressziósoknak sem ajánlott. Bár nekik egy rész se, mivel akár fekete-fehérben is forgathatták volna a filmet. :)

Örülök neki, hogy végre sikerült egy programot kettesben megélni.

Szép napot

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése