2010. szeptember 24., péntek

Fogtörés

Délután elrobogtam a csajokért, Szofit leadtam anyumnál, majd Grétit elvittem úszásra a nagy uszodába. Korábban a tanuszodába járt, de mostantól ide fog. Ott megtanították úszni, és imádott is oda járni, de ott a medence mérete miatt nem lehet távolságokat úszni.

Szóval mentünk edzésre. Eleinte minden ok volt. Az edző felmérte, hogy milyen a tudása és nagyon megdicsérte. Majd el is kezdték az edzést. Minden jól ment. Nagyon szépen úszott. Nem kapaszkodott a kötélben, nem panaszkodott, hogy elfáradt. Pedig ilyen sokat nem úszott még.

Amikor azt hittem, hogy végeztek, bementem a medencetérhez elé. De nem végeztek, még pár perc hátra volt. És ahogy beléptem, azt láttam, hogy Gréti nagyon sír és az edző épp leszidja, majd megvigasztalja.

Nem egészen értettem, hogy mi van, mi történt. Gréti picit megnyugodott, folytatta a feladatot. Épp a rajtkőről ugrást próbálgatták. Amikor jött ki a medencéből, azt láttam, hogy ismét nagyon sír és a fogát fogdossa.

Odarohantam. Ahogy a szájához értem, üvöltött. Aztán sikerült benéznem és vérzett a foga. Hosszában kettétört az egyik jobb felső foga.

Kész lettem. Az összes fogas dolog rosszul érint.

Odamentem, szóltam az edzőnek, hogy el kell vinnem a gyereket orvoshoz, elmegyünk. Aztán már rohantunk is ki. Persze a törcsit bent feledtem, mehettem érte vissza. Közben anyum vigyázott rá, aki beugrott hozzánk az uszodába. Még jó, hogy ott volt.

Gyorsan felhívtam Kriszt, hogy pár perc múlva felszedjük, akárhol jár, és intéztem a fogorvost, ami nem volt egyszerű. Vácon késő délután már a fű sem nő, nemhogy rendelő fogorvos. Rögtön a pesti rendelőt hívtam, ahol már máskor is voltunk. De aznapra már nem tudtak időpontot adni. De nagyon rendesek voltak, áttelefonáltak egy társfogászatra, ahol mondták, hogy van egy időpontjuk. Elég reménytelennek éreztem, hogy odaérjünk, mert Pest közepére kellett Vácról 40 perc alatt beérnünk, de végül sikerült.

A vizsgálat alatt Gréti egy hős volt. Majd a dokinéni közölte, hogy ez egy spec hosszanti törés, valószínűleg a gyökér is érintett. Bummmm. Felhívott egy gyerekfogorvost, hogy ebben az esetben ő hogy járna el. Mondta, hogy ugyanúgy, mint felnőttnél. Azaz gyökértömés kell.

A dokinéni mondta Grétinek, hogy kap egy szurit. Ekkor eltört a mécses. Gréti hevesen tiltakozott. Elmagyaráztam neki, hogy ha kint van az ideg, akkor sem enni, sem inni nem fog tudni a fájdalomtól. Végül megígértem, hogy kap egy zacskó cukrot holnap, ha hagyja (máskor nem igen szokott kapni és most ez volt a nagy kívánság), ráadásul én is beültem a fogorvosi székbe, ő pedig az ölebe ült. (Én azon agyaltam, hogy mikor ájuljak el.)

Ezután egy pisszenés nélkül hagyta, hogy beadják neki a szurit. Miután lezsibbadt az arca, a doki megpróbálta teljesen leválasztani a kisebb, letört darabot. Nem volt egyszerű, de végül sikerült. Ekkor megnyugtatott, hogy kisebbnek néz ki a baj, mint első gondolta/látta. Végül nem tört be a gyökérig, "csak" levált egy darab.

Ha nem dagad fel neki nagyon, illetve nem fáj neki nagyon, akkor csak 1 hét múlva kell visszamennünk. Ha baj van, akkor holnap ismét mennünk kell.

Elmondta a doki, hogy előfordulhat, hogy a fog el fog színeződni. Ha ez fájdalommal is jár, akkor fel kell tárni a fogat. ÁÁÁÁÁÁÁÁááááááááááááááááááááááá

Kész vagyok. Folyton az a kép van előttem, ahogy zokog és fogja a fogát.

Szerencse a szerencsétlenségben, hogy tejfogról van szó.

Az egész helyzetért Gréti volt a hibás. Grétire rászólt, hogy még ne ugorjon a medencébe, mert ott vannak alatta. De Gréti ugrott. Végül a másik feje búbja és az ő álla találkozott....

Remélem, kitart addig ez a fog, amíg nem nől ki az új valamikor. Remélem, azokra jobban fog vigyázni. :S

Az doki "megnyugtatott", hogy Grétinek fogszabályzásra lesz szüksége. Ezt eddig is sejtettem mondjuk. Az elmúlt 5 és fél év ujjszopása megtette a hatását. Teljesen eltorzult a fogazata. :( Mostanra legalább nappal nem szopja, de éjjel még mindig becuppan neki az ujja. Egyszer csak feladja már.

6 megjegyzés:

  1. Jaj, ez nagyon rosszul hangzik! Azért az jó, hogy nincs szükség gyökérkezelésre. Nem tudom, az mennyiben érintené a maradandó fogat.
    Én nagyon kényes vagyok a fogakra, igyekszem évente kétszer ellenőriztetni őket. Sajnos, itt nem tartom úgy be, mint otthon, ott valóban mindig kétszer mentem, itt viszont a vizit is sokba kerül.

    VálaszTörlés
  2. Szia Hella!
    Na, ha valamivel rám lehet most hozni a frászt, az a "fogas" kérdés! De azért tudok biztatót: Emmával is történt hasonló baleset... Alig volt három éves. Akkor is jelezték, hogy majd elszürkül (igen, de ez egy bő egyéves folyamat volt és nem túl "durva" színnel a végén). És igen, eléggé megviselten pottyant ki az elsők között (az egyetlen szuvas foga volt - ami végülis érthető: hiszen kissé elhalt). Utána viszont egy teljesen egészséges fogacska nőtt helyette!!! Mondjuk, nálunk fel sem merült a gyökér érintettsége.
    Mindezt csak biztatásul: Gréti hamarosan elkezdi a fogváltást, és könnyen lehet, hogy pont a sérüttel kezdi!
    Hajrá! Rendben lesz minden!

    (mondom én, a "förcsögpofa".... :-) )

    VálaszTörlés
  3. Haliho, nagyon egyutterzek! Sajnos en nem a tejfogaimat tortem kette, hanem az eppen vadonatujan kinott rendes fogaimat kb. fel evvel a kinovesuk utan, mind a ket felso elsot, ugyhogy "orommel hallom", hogy Gretinek "csak" a tejfoga sinylette meg a fejest. A fogorvosrol es kezelesekrol meg inkabb semmit,,, megjartam a hadak utjat.. most pont probalok egy magyart talalni sydneyben.... hatha... uygyhogy kitartas :)

    VálaszTörlés
  4. Köszi lányok a biztatást! Egyenlőre úgy tűnik, hogy nem fáj neki. Remélem, így is marad.

    VálaszTörlés
  5. Na akkor meg egy fogas sztorit bedobok:)
    Andris a bolcsiben megcsuszott a padon es letort a felso metszofogabol es persze az ajka is felrepedt. A dadus berohant vele es elcsusztak. Aztan vegre nekem is tudtak szolni, hogy mi tortent. Elrobogtunk az ugyeletre, mert az ilyen esetek csak pentek delutan szoktak tortenni:( Rontgen szerencsere semmi komoly elterest nem mutatott, de az a foga nem akart kiesni, itt huzta ki vegul az iskolafogasz. A csontfog pedig a tejfog mogott nott ki, ezert most fogszabalyozas kell, de az Andris nem enegedi kihuzatni a fogat, pedig az elengedhetettlen:(
    Amugy az Andris foga elszinezodott, sajnos:(
    Jobbulast Gretinek!

    Tunde

    VálaszTörlés
  6. Tünde, köszi!
    Igen, a baj mindig pénteken du. vagy hétvégén történik ...

    VálaszTörlés