2010. augusztus 29., vasárnap

A szívem kicsit meghalt

Nucot Magyarország egyik legelismertebb brit rövidszőrű cica tenyésztőjétől vettük lassan 9 éve. Az illető tulajdonában van a Macska magazin is és ő áradozik folyton a TV-ben arról, hogy övé a Brad Pitt nevű cica is.

Ahogy megláttam a ketrecben, ahol teljesen egyedül volt, rögtön megszerettem. Épp valami rosszat csinált, amikor a tenyésztő rászólt. Ő pedig rögtön vette a lapot és bűnbánó arcot vágott. Zabálnivaló volt.

Velem aludt nagyon sokáig az ágyban. Egészen Gréti születéséig. Aztán, amikor Gréti már nem szopott éjjel, ismét visszaköltözött hozzám. Szofi éjjeli szopis időszaka kicsit elhúzódott, így Nuc kiszorult az ágyból.

4 költözést csinált velem végig. Mindig hozzám ragaszkodott, nem az adott helyhez.

Sose volt igazi cicás cica. Inkább egy hű kutyushoz hasonlított, aki mindenhol ott van, ahol a gazdi. De sose volt az a dörgölőzős fajta.

Nucot genetikai garanciával vettük... Ennek ellenére: rögtön az elején kiderült, hogy az egyik könnycsatornája túltermel, a farok és a gerinc találkozásnál a csigolyák összecsontosodtak.

Amikor elvittem ivartalaníttatni, akkor kiderült, hogy rejtett heréjű. Ez pedig már a cica egészségét veszélyeztető tényező.

Hogy miért fontos mindez? A genetikai garancia miatt. Volt képe egy túltenyésztett cicát tökéletesnek eladni. Az első két hibánál azt mondta, hogy nem veszélyezteti az állat egészségét, felejtsem el őt. A rejtett herénél már azt mondta, hogy választhatok még egy cicát, hisz a garancia miatt vagy a pénzt kellett volna visszafizetnie vagy még egy cicát adni. (Mert Nucot sose adtam volna vissza.)

Ki is választottunk egy kék (szürke) cicát. De a végén úgy sundibundizta az eseményeket, hogy ne tudjuk elvinni. Mindenféle mesét kitalált, hogy másnak oda kellett adnia és most nincs több kiscicája. De ígéretet tett, hogy év végéig keresni fog és kapok még egy cicát. Azóta is keres ....

Teltek az évek. Nuc több betegséget is produkált, főként az emésztőrendszerével voltak gondok. De drága tápokkal el tudtuk kerülni a bajt.

Pár hónapja történt valami. Egyszer csak rengeteget hízott. Sose volt kisméretű, de hirtelen a földig kezdett lógni a hasa és alig bírt menni. Azt hittem meghízott. Egészen addig, amíg a doki pár nappal ezelőtt meg nem látta és azt nem mondta, hogy ez nem elhízás.

Miután megkapta az oltást, hirtelen még rosszabbul lett. Hogy az oltás volt a ludas, vagy sem, nem tudom. Nyilván a doki azt mondja, hogy nem. Nem hibáztatom, talán így kellett történnie.

Következő reggel azt láttam, hogy csak a víz mellett fekszik és tovább vizesedett a teste. Már a mellkasánál is olyan volt. Szinte egész nap el se mozdult a víz mellől.

Csütörtökön igyekezett valahogy a közelünkben lenni. Aztán éjjel feljött a lépcsőn és a közelünkben aludt. Az ágyba már nem tudott feljönni.

Reggel is próbált követni. Amíg fürödtem a kilépőre feküdt. Amikor Newton elkezdte támadni, pontosabban játszani vele, meg se moccant. Pedig a fülét és farkát is harapta. Én szedtem le róla gyorsan. Meggyőztem kutyot, hogy hagyja békén a cicát. Utána már csak szaglászta. Majd elkezdett kaparni valamit.

Nuc bekakilt és azt szedte ki alóla. Képtelen volt mozdulni, lemenni és elmenni az alomig. :(((

Nagyon nehezen vette a levegőt. Felhívtam a dokit. Majd Kriszt. Végül elhívtam anyumat, hogy jöjjön vigyázni a lányokra.

Elvittem Nucot a dokihoz. Már rendelési idő után értünk oda, de a doki ott volt. Szerintem érezte, hogy menni fogunk.

Elkezdte leszívni belőle a folyadékot. Szerencsére nem a nyúlós fajta lé volt benne, szimplán "víz". (Legalább a többi cica esetén nem lehet emiatt gond, mert nem vírusos eredetű volt a betegség.)

A doki egy ideig csak szívta és szívta a folyadékot. Rengeteget leszívott. Látszott, hogy ettől Nuc kicsit jobban van. De elkezdett folyni az orra is. A szemei könnyben úsztak. Majd megszakadt a szívem.

A doki javasolta, hogy csináljunk egy röntgent, nézzük meg a tüdejét. Ettől függött, hogy van-e értelme kezelni őt. Én fogtam őt, de meg se moccant. Kiderült, hogy már alig van levegő a tüdejében, az is megtelt a folyadékkal. A szíve nem funkcionált megfelelően.

Egyedül hagytak vele... Majd magamhoz ölelve odamentem vele a dokihoz. Megkérdezte, hogy altathatja-e. Nem volt más választásom. Nem akartam, hogy szenvedjen.

Végig zokogtam és még mindig nagyon rosszul viselem. Ő családtag volt.

Remélem, egyszer meg tud nekem bocsátani.

A doki ki akart küldeni, de én végig ott akartam vele lenni. Hogy hagyhattam volna ott egyedül???! Ő mindig ott volt velem, ha bánatos voltam, ha beteg voltam.

Pénteken délben ment el.

Még 9 éves sem volt. :(

Grétit is nagyon megviselték az események. Amikor anyum vigyázott rájuk és próbálta lefektetni őket, Gréti zokogva mondta: hogy alhatnék el, amikor Nuc haldoklik?!

Szofi még nem érti, hogy mi történt, így rá hatással sem volt szerencsére.

Krisz előbb eljött a munkahelyéről és együtt temettük el a cseresznyefánk árnyékában.

Most szomorú és dühös vagyok. Az idő teltével a düh erősödik a tenyésztő, Aradi Edit ellen. Miért kell túltenyészteni csak a pénzhajhászat érdekében? Miért nem lehet normál keretek között tartani az állatok tenyésztését? Vajon erre is azt mondaná, hogy az állat életét nem veszélyeztető tényező??

De nem ezzel szeretném zárni. Nuc imádta a fülpucoló pálcikákat. Folyton levadászta a mosdó széléről és büszkén rohant el vele. Még nagykorában is. Halála másnapján mit látok: Newton szerzett egy fülpucoló pálcikát és azzal rohangászott. :)

Származási hely: Cicák

7 megjegyzés:

  1. Nekunk a het eves sziami cicank halt meg. Eldugult a hugyvezeteke egy kis kotol es reggelre felpuffadt a benrekedt vizelettol. Megoperaltak, de mar tul sok mereganyag halmozodott fel benne. Allitolag az ivartalanitorr macsekokat feherjeszegeny tappal kell etetni. Ezt utana tudtam meg az allatorvostol es nem tudom, hogy ez mennyire igaz. Szivos macska volt, ketszer leesett a negyedik emeletrol a jardara es mindig hazajott. O is velem aludt.:)

    VálaszTörlés
  2. 2007-ben. Nem voltak papirjai, a vervonalat sem tudom, hobby tenyesztotol vettuk. Azota sem kerult olyan kozel hozzam cica. Talan mar nem is fog.

    VálaszTörlés
  3. Sajnalom ami cicaval tortent:( En het evesen temettem el a kutyamat. Nagyon a szivemhez nott, egyutt nottunk fel. Tobb mint harminc eve tortent, de meg mindig elszomorodok ha eszembe jut. Azota nekem nem kellett allat, talan kicsit gyerekesen hangzik, de hutlensegnek ereztem volna masikat szeretni helyette. Nagyon a szivunkhoz tudnak noni a kis hazi kedvencek es nagyon tud fajni az elvesztesuk is. Egyutterzek veled!
    Tunde

    VálaszTörlés
  4. Én is nagyon-nagyon sajnálom! Megkönnyeztem a történetet, komolyan!

    azért is sejtem, hogy miért olyan rossz, mert nekünk két hónap alatt két cicánkat ütötte el egy-egy autó, a legutóbbi csak két hónapot volt velünk, de még így is nagyon kiborultam, no meg Kinga még rajtam kívül (az talán még jobban megviselt, hogy félhivatalosan az övé volt mindkét elpusztult cica). Képzelem, milyen erős lehet a kötelék 9 év alatt...

    Az első cicát a főbérlőnk találta és temette el valahol, de a másodikat mi, és mi is a cseresznyafa lábánál. Egy tő majdnem elhalt begóniát ültettünk oda, ami azóta kivirágzott teljesen.

    VálaszTörlés
  5. Szia Hella!
    Nagyon sajnálom a cicust, és vele együtt téged. Nekünk a Golden retrieverünket ekllett sajnos elaltatni, egy soha nem gyógyuló fülbaj miatt. Van itthon sírja, és bár imádjuk a mostani ebet is, Mohikánt (mert így hívták) a mai napig visszasírjuk mind.
    Szilvi

    VálaszTörlés
  6. Vera, minden esetben nagyon rossz elveszíteni valakit. Egy-egy ilyen kis gombóc pedig akár napok alatt az életünk, családunk részévé képes válni. Szörnyű, hogy ilyen gyorsan kellett 2 cicát is elvesztenetek. Sajnálom. :(

    Szilvi, sajnálom, hogy Ti is megéltétek.

    De talán így van rendjén. Ha ők nincsenek, szegényebbek lettünk volna egy-egy nagyszerű családtaggal, baráttal. Csak nehéz az elengedés. Ahogy megyek a házban, őt keresi még mindig a szemem. :(((

    VálaszTörlés