2010. augusztus 16., hétfő

Kecskeméti repnap

Egy barátnőmtől, aki tudja, hogy imádom a repülőket, kaptam 4 jegyet a Kecskeméti Repülőnapra.

Mivel Szofi már egész jól volt, útrakeltünk vasárnap. Délután 2 körül találtuk meg a profin kitáblázott és kialakított parkolót, ahol szerintem több ezer autónak alakítottak ki helyet.

Egy learatott búzaföldön hozták létre a parkolót. Állítólag 2 ilyen parkoló volt. Az egyik, ahol mi voltunk, 11 km-re a rendezvény helyszínétől, a másik 4-5 km-re onnan. Persze, nem várták el, hogy onnan mini maratont gyalogoljanak a látogatók. Buszok sokasága várta, hogy elvigye ingyen az embereket. A parkolókban is ott volt 1-1 mentő és tűzoltóautó, sőt WC-ket is felsorakoztattak.

Parkolóőrök és rendőrök irányították a forgalmat. Minden flottul ment.

Útközben, ahogy sasoltam az eget, egy hármas kötelékben repülő csapatot szúrtam ki. Szofival hangosan ott lelkendeztünk a buszon. :)

Az egyik bejárat előtt tett le a busz. Majd jött egy kis kellemetlenség. Közölték, hogy annál a bejáratnál nem tudnak mit kezdeni a kódjainkkal. Ott csak jegyekkel tudnak beengedni. Nekünk kódjaink voltak. Átküldtek a jóval odébb levő bejárathoz. Ott még küldözgettek egy ideig, míg kitalálták, hogy tudunk bejutni. De bejutottunk.

Ahogy beléptünk, pont egy hatalmas gép siklott egy pár méterre a fejünk felett. Csodás látvány volt.

Később több gép is próbált elbűvölni a bemutatójával, de igazából csak 2 produkció tetszett azok közül, amit láttunk. Az egyik, egy holland gép volt, a másik pedig a török csapat. A törökök egy igazi show-val, 23 trükkel szolgáltak a nézők számára.

Származási hely: Kecskeméti repnap és Szeged


Utánuk még néztük egy ideig a produkciókat, de már egyik sem tudta űberelni. Állítólag volt még egy csapat, aki jó volt, de a lányok elfáradtak, így eljöttünk.

A magyarok teljesítménye lehangoló volt számomra. 7 magyar gép szállt fel egyszerre. Azt hittem, hogy ők is fognak különböző kötelékes gyakorlatokat bemutatni, de én egyet sem láttam.

A csajoknak nagyon tetszett, amikor a repcsik tüzijátékoztak, azaz kilőtték a rakétaelhárító lövedékeket, vagy mi a nevük. :)

Szofi is, Gréti is beült egy helikopterbe. Nyomkodhatták a gombokat, játszhattak vele. Alig lehetett őket kiszedni. Sajnos próbakör lehetőség nem volt. :)

Miközben a gépek repdestek, csodás hangjuk volt. Komolyan elérzékenyültem, ahogy néztem és HALLGATTAM őket. Számomra az egyik legszebb hang, mégha ez vadul is hangzik. :)(Persze, ha egy háborúban hallanám őket, biztos nem így érezném, de ott így éreztem.)

A rendezvény helyszínén több helyen WC-k sokasága állt a látogatók rendelkezésére. Vizet osztottak fél literes zacsikban ingyen. Az árusok egész visszafogott áron osztogatták portékáikat. Mindenki, aki részt vett a lebonyolításban, nagyon segítőkész volt.

Visszafelé volt még egy kis malőr. A buszokra viszonylag sokat kellett várni. Amikor jött 1, akkor arra 100 ember próbált felpréselődni. Ezzel odafelé nem volt gond. De visszafelé igen. Szofi egy srác ölében ült le végül, hogy ne kelljen állva tartanunk. Lényeg, hogy ott is találtunk segítőkész embert. :)

Sok külföldi is volt a rendezvényen. Komolyan büszke voltam arra a csapatra, akik ezért az egészet megszervezték és lebonyolították. Nagyon szuper volt az egész. Jó lenne, ha minden rendezvény ilyen profi lenne.

Egy dolgot sajnálok, hogy nem tudtuk elkérni a profi fényképezőt. Így nem túl sok kép sikerült. Úgy ahogy ... Ami van, azok itt vannak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése