2010. július 22., csütörtök

Pizza recept

Ha már ennyiszer traktálom a blogom a pizzámmal, akkor már leírom a receptjét.

Régen ez volt az alaprecept:
35 dkg sima liszt
2 dl tej
kiskanál cukor (csak kb. szemre szoktam)
kiskanál só (csak kb. szemre szoktam)
3 evőkanál olaj
2,5 dkg élesztő

Ehhez képest mostanában keverem a liszteket, hogy picit egészségesebb legyen. A 35 dgk-ból
20 dkg sima liszt + 15 dkg teljes kiőrlésű liszt vagy
20 dkg sima liszt + 10 dkg teljes kiőrlésű liszt + 5 dkg graham liszt

Ezeket mostanában be szoktam zuttyintani a kenyérsütőbe és az összedolgozza nekem. Régen felfuttattam a cukros tejben az élesztőt és úgy kevertem a többi alkotóelemhez és dolgoztam ki kézzel. De géppel egyszerűbb. :)

A pizzaszószt is én szoktam csinálni. Bár a paradicsompürét nem én csinálom. (Legközelebb, ha több időm lesz, lehet, hogy annak is nekifogok.) Turmixba beleöntöm a paradicsompürét, teszek bele borsot, friss bazsalikom levelet, snidlinget (vagy kevés hagymát) és 1-2 gerezd fokhagymát. Majd összezanzásítom.

Amikor megkel a tészta, kinyújtom, rákenem a szószt, rázúdítom mindenkinek azt, amire vágyik, vagy ami van itthon. Majd mehet a sütőbe.

Egy pizzériában dolgozó szakács azt mondta Krisznek, hogy a jó tészta titka, hogy magas hőfokon, gyorsan legyen kisütve. Igaza volt!!

Azóta 250 fokon sütöm a pizzát. Jellemzően 5-6 percen belül kész a sütőmben. De igazából már inkább az illatát és a színét szoktam figyelni. Amint kezd szép színe lenni, kikapom a sütőből és már lehet is enni. :)

A gyerekek kedvéért általában nem nagy pizzákat csinálok, hanem egy tálkával női tenyér méretűre szaggatom a nyers, kinyújtott tésztát. Így sokkal jobban tetszik nekik és nem csak megrágcsálják.

3 megjegyzés:

  1. Jaj, en ugy szeretem az ilyeneket.:) Foleg a keramiasokat es az otvosoket tudnam "kifosztani" az arukeszletukbol.
    Nalunk is van Esztergomi Nyari Jatekok neven julius 18-tol augusztus 20-ig hasonlo.

    VálaszTörlés
  2. Szoval ezt egyel feljebb szantam.:)

    VálaszTörlés
  3. :D Sejtettem, hogy nem a fémből készült pizzáért lelkesedsz. :)))

    VálaszTörlés