2010. május 3., hétfő

Szofi névnap

Szombaton ünnepeltük Szofi névnapját. Nem csaptunk köré semmi komolyabb megmozdulást, de mivel azt kérte, hogy este szeretne elmenni vacsizni valahova, hát elmentünk egyet pizzázni.

A névválasztás története számomra kicsit fura, ha visszagondolok. Mert Grétinek kellett volna ezt a nevet kapnia.

Amikor kisgyerek voltam, sokat utaztam a szüleimmel. Mentünk egyik kempingről a másikra. Volt, hogy minden nap egy más ország más városában ütöttük le a sátrat. Mindig vittük magunkkal a kemping gázt, lábasokat, műanyag tányérokat, melyeket akár az út szélén is előkaptunk, hogy kényelmesen a kempingasztal köré csüccsenve megtömjük a bendőnket.

Imádtam ezeket a nyaralásokat! Imádtam az egész hangulatát. Alig vártam, hogy serénykedhessek a sátor felállításánál vagy lebontásánál, esetleg a matracok pumpálásánál.

Ezen utak során sok-sok embert megismertünk. Egyik sem egy életre szóló ismeretség lett, de ott akkor jó volt hasonló gondolkodású emberekkel összefutni, velük múlatni az időt.

Egy ilyen alkalommal egy olyan családdal találkoztunk, akiknek a kislányát Szófiának hívták. A mai napig megvan az a fénykép, ami a kislányról készült. Akkor nagyon megragadt bennem ez a név és tudtam, hogy ha lesz egy lány gyerkőcöm, akkor ez lesz a neve.

Közben sok-sok év eltelt. Terhes lettem és agyaltam, hogy a csudiba hívják születendő gyermekem. Többféle név felmerült, de végül egy stáblista segített meghozni a döntést. Megláttam a Gréta nevet és tudtam, hogy ő biza Gréta lesz. :) A Szófia fel sem merült bennem.

Aztán megfogant Szofi. Nála nem is volt kérdés, hogy mi legyen a neve. :) Valamiért rögtön beugrott ez a név a régmúltból és tudtam, hogy ő Szófia lesz. Ekkor már csak 1 kérdés volt: mikor ünnepeljük, mivel több nap is lehetőséget ad e névnap ünneplésére. Április 30. esett a legtávolabb minden irányból a szülinapjához képest, ezért ezt a napot jelöltük ki.:)

Így utólag is boldog névnapot kívánok az én nagydumás kiscsajomnak, Szofinak. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése