2010. január 30., szombat

Havazás, angol gyerekeknek, macik, állatkert

Ez a nap szuper volt, 1-2 kellemetlenséget leszámítva.

Az elmúlt napokban előfordult, hogy havazott. De elviselhető mennyiség esett. Nem is olvadt el, mert éjszakánként simán volt mínusz 10-15 fok. Nappal se volt sokkal több mínusz 5-nél. Ez most igazi tél.

Aztán tegnap este nem szimplán esni, hanem ömleni kezdett a hó. Egész éjjel szakadt. Reggelre olyan 15 centi hó várta Kriszt. Hétköznapokon az én feladatom a lapátolás, de hétvége lévén most Krisz felvállalta.

Reggelizés után útnak indultunk Pestre az állatkertbe. Mire kiértünk az új kettes útra, már megbántuk, hogy elindultunk. A hó még mindig ömlött, 100 méter volt a látótávolság, az utak nem voltak letakarítva és veszettül csúszott. Először azon agyaltunk, hogy az első lejáratnál lejövünk és feladjuk a programot. De amikor megláttuk, hogy a lehajtókon mekkora hó van, meggondoltuk magunkat. :)

Szép lassan elgurultunk Pestig. Útközben szerencsére csak egy árokba csúszott kocsit és egy elakadt kamiont láttunk. Mind a kettőnél ott volt már a segítség.

Az állatkertnél kivételesen gyorsan találtunk helyet. :))) A bejáratnál felhívták a figyelmünk, hogy macis napok vannak és ha a gyerekeknél van maci, akkor ingyen jöhetnek be. Még szerencse, hogy a csajok elhozták a macijaikat. :))

A mi jegyünk is ingyenes volt, mert még karácsonyra kaptam ajándékba 2 felnőtt belépőt.

Már a bejáratnál ott állt egy hölgy, aki minél több embert próbált beinvitálni angolra. Az időjárás miatt nagyon kevesen jöttek el.

A baromfiudvar melletti épület emeletén volt a foglalkozás. Egy angol anyanyelvű férfi tartotta a foglalkozást a gyerekeknek. Kb. 8 gyerek gyűlt össze. A 2 évestől a kb. 10 évesig. Mégis nagyon jól tudtak együtt játszani, tanulni. Nagyon szórakoztató volt az egész és szerintem nagyon hasznos.

Ezzel kapcsolatban most van pár ötletem. Mert ötleteim nekem mindig vannak. :) De ezeknek nincs itt helye. :))))) Ha valamelyik összejön, megírom.

Legközelebb február 27-dikén lesz várhatólag ilyen angol foglalkozás. Jelentkezni a British Council oldalán lehet.

A foglalkozás után átmentünk a maci barlangba. Útközben átsétáltunk a fókák medencéjénél levő alagúton. Hihetetlen volt. Az egyik fóka nem csak elúszott ott az ablaknál, hanem odajött az ablakhoz, hozzábújt és figyelt minket. Mi pedig az üvegen át simogattuk. Közel egy percig ott maradt velünk és "tartotta magát" simire. :)

Ahogy kiértünk, odamentünk a pingvinek medencéjéhez. Több is odajött és hagyták, hogy Krisz simogassa őket! Mi nem értük el őket, túl rövid a karunk. Aztán megjelent 2 fóka is és közvetlen előttünk kukucsoltak ki a vízből, kekeckedtek velünk. :)))

Aztán bementünk a barlangba, ahol mindenféle macis program, arcfestés, célbadobás, közös éneklés volt.

Amikor a csajok végkimerültek, elindultunk kifelé. Végig azon sajnálkoztam, hogy nem vittem fényképezőt. A hó még mindig ömlött. Mindent vastagon beborított a hó. Gyönyörű volt!! És az állatok, melyeket nem vittek be, fantasztikus kontrasztot képeztek a fehér környezettel.

Az Ausztrál házba már nem jutottunk most el, ez már nem fért bele az időnkbe sajnos. De a maci barlangban Ausztrál képekből van kiállítás is.

A macis napok az állatkertben, azaz, hogy a gyerekek ingyen mehetnek be, ha macit visznek magukkal, még 3 napig tart. A programok is február 2-ig, keddig folytatódnak.

Előrelátóan 2 seprűvel és 1 hólapáttal indultunk útnak. Szükség is volt rá. Mire kiértünk az állatkertből, azaz cirka 2 és fél óra alatt hatalmas hó esett a kocsira. Míg Krisz a kocsit takarította le, addig én a kocsi kerekei elől lapátoltam el a havat, illetve próbáltam egy vájatot csinálni, hogy fel tudjunk hajtani a picit kevéssé havas útra.

Ekkor realizáltam, hogy törött a lapát. Mint kiderült, Krisz törte el reggel. Nekem nem sikerült ezt elérnem az elmúlt hetek alatt, de neki egy alkalom is elég volt. Hmmmmmmm... Mindegy, még tudtam használni.

Ezután elmentünk bevásárolni. Hólapátot is kellett volna vennünk, de a dunakeszii Auchanban és BauHausban is elfogyott! A BauHausban volt valami hószán névre hallgató cucc, de 15 000 Ft-ot kértek érte. Annyiért azért nem szeretnék egy hólapátot venni.

Ezután elmentünk egy MOL kútra tankolni. Az elmúlt időszakban csak MOL kúton igyekeztünk tankolni, hogy össze tudjunk gyűjteni elég macitappancsos matricát, amit be lehet váltani macikra. Egyébként nem járunk MOL kútra, mert drágább, mint sok másik, de ez egy jó marketing fogás volt a részükről. :)) El kell ismernem. A családos emberekről sok bőrt le lehet húzni (ha hagyják).

Már nem sok hiányzott, de nem biztos, hogy belefértünk volna az akciós időbe, ha még egy tankolást ki kell várni. Mivel Krisz meggyőző képessége múltkor se működött, én mentem be fizetni. Megkaptam a tankolás után járó matricákat és bepróbálkoztam, hogy nem lehetne-e még egy pár darabot kapni, hogy meglegyen a két maci. :) Persze kellett még egy gyűjtőfüzet is. A füzetet megkaptam és közölték, hogy nem kaphatok többet. A füzetben viszont, ahogy picit később észrevettem, volt pár darab extra matrica. :)) De ekkor még mindig kellett volna 2 db matrica. Jött utánam egy vevő. Megkérdeztem, hogy nem-e gyűjti a matricákat. De kiderült, hogy az ezüst, arany és benzinkártyához nem jár. Majd jött egy nő, aki csak cigit vett. Ott is bepróbálkoztam, hátha a cigik után is jár matrica. :))))))) Nem lehet azt mondani, hogy könnyen feladom. Megígértem, hogy macik nélkül nem térek vissza. :))) Ígéret szép szó. Egyszer csak, ahogy felnéztem, újabb 5 db matrica volt előttem. A szükséges hiányzó kettőt beragasztottam, a többit visszaadtam. Úgy örültem, hogy a két macival a kezemben mehetek ki! :)) Persze nagyon megköszöntem a kedvességet. :))

Aztán már jöttünk is haza. Ahogy bekanyarodtunk az utcánkba, elakadtunk a sarkon. Hihi :))) De legalább csak ott. Elővettem a törött lapátot és ellapátoltam a havat a kerekek elől. Aztán jött segítség is, aki segített áttolni a kocsit a hókupacon és lendületbe hozni azt.

Mikor elmentünk, a ház előtt az utcán az utat és a garázs előtti bejárót is letakarította Krisz. Mikor hazaértünk, mindenhol 20 centi hó állt. A nap folyamán olyan 30-40 centi hó eshetett felénk. Kölcsönkértem egy lapátot és Krisszel ismét végigtakarítottuk előttünk az utcát és garázs előtti beállót, hogy be tudjunk hajtani (ő a töröttel csinálta). Majd Kriszt meggyőztem, hogy a sarkon is takarítsa el a havat, hogy más ne kerüljön slamasztikába. :)

Jó volt ez a nap. :)

Képet holnap tudok feltenni a havazásról, mert mikor fényképezni akartam a hóhelyzetet, kiderült, hogy le van merülve.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése