2009. december 7., hétfő

Oltatni vagy nem oltatni ...

Több blogon is olvastam az oltás témáról. Mindegyik azt ecsetelte, hogy buta az, aki nem oltat. Levelezőlistákon is mentek a csaták pro és kontra.

Szerintem nem olyan eccerű ez a kérdés. Én mind a két felet meg tudom érteni.

Múlt héten felhívtam a háziorvost, ahol lecsesztek, hogy miért nem októberben akartam oltatni. Azért nem, mert a mai napig az orvosok egy jelentős része nem oltás párti. Azért nem, mert bemondták a médiákban, hogy kisgyerekeknek nem ajánlott. Azért nem, mert ebben az országban nincs egy olyan pont, személy, bármi, amiben meg lehet bízni. Azért nem, mert az egésznek pénz szaga van. Azért nem, mert már egy olyan emberben sem tudok megbízni, mint Czeizel Endre, aki az oltás mellett állt ki. (Ebben az országban minden vélemény megvehető és mindent meg is vesznek.) Azért nem, mert amikor Szofit vittem az orvoshoz, egy anyuka telefonon beszélt a doktornővel és láttam a doktornő arcát, hogy mit gondol az oltásról. Azért nem, mert mindenféle humbug infók látnak napvilágot és mert a média annyira csak a rossz dolgokra hegyezi ki a történetet (pro és kontra).

Hétvégén el is feledtem ezt az egész tervemet, de mára virradóra nagyon rossz álmom volt, ahol emberekkel kísérleteztek. (Nem sűrűn nézek TV-t, mielőtt bárki erre gyanakodna. :) ) De miután leadtam a gyerekeket, elmentem a helyi oltópontra és miután aláírattak velem 4 papírt, hogy én aztán oda-vissza fel lettem világosítva a lehetséges mellékhatásokról, és saját felelősségre oltatom be magam, beoltottak.

Miközben kint várakoztam, az egyik ápoló ott harsogott az oltás ellen. Az egyik fiatal doki, aki éppen tartott haza és a kollégák utánaszóltak, hogy jobbulást, a válla fölött visszaszólt: "Minek, úgyis elpatkolok." Szóval keltették a hangulatot.

Az oltást beadták és most erősen fáj a bal felkarom. Sebaj, ez legyen a legnagyobb bajom.

Miután hazaértem, anyum is átjött hozzánk és ezzel a hírrel fogadott:egy ismerősünk kislánya kórházban van, lélegeztetik, mélyaltatásban tartják. :( A kislány, miután megkapta az oltást, 1 hétre rá lett nagyon rosszul és került kórházba.

Ha valaki megfertőződik és ráoltanak, annak súlyos következményei lehetnek. Azonban van egy lappangási időszak, amikor még nem lehet tudni, hogy már elkapta a betegséget az illető. Mielőtt beoltják a jónépet, nem vizsgálják meg. Se nem hallgatják meg a tüdejét, se nem vesznek vért. Megkérdezik, hogy jól érzi-e magát, nincs-e tojásfehérje allergiája és kész, már szúrnak is. Bocs, előtte mindenféle papírt aláíratnak vele.

Ma el akartam vinni a gyerekeket dokihoz oltatni. De most ismét nem tudom, hogy mikor teszek jót. Ha oltatok vagy ha nem oltatok. Krisz még mindig ellene van. Ha oltatok és baj lesz, az én hibám lesz, ha nem oltatok és baj lesz, az is az én hibám lesz.

Körbekérdeztem a dadusokat és az óvónéniket. Nincs jó megoldás szerintük sem. 29 gyerekből eddig 6 lett beoltva. A többi szülő hezitál, hogy mikor tesz jót.

Az egyik dadus nagyon ellene van. Egyrészt azért, mert egy rokona oltás után betegedett meg súlyosan, másrészről azért, mert ebben a bölcsiben dolgozik. Ebbe a bölcsibe fogyatékos gyerekek is járnak. Ezen gyerekek egy jelentős része egészségesen született, de 1-1 oltás következtében fogyatékos lett. :( Ennek tudatában ő kerül minden nem kötelező oltást.

Jó megoldás nincs. Ha szerencsénk van, akkor oltás nélkül sem lesz baj, de ha nincs szerencsénk, akkor oltással együtt is vagy épp pont az oltás miatt is elpatkolhatunk.

Szép, egészséges napot

8 megjegyzés:

  1. Erről én is írni akartam, sokakat érintő téma ez. Pontosan ez játszódott le bennem is, amiket te nagyon jól megfogalmaztál és le is írtál! Gabi eltökélt volt, én nem akartam. Szomorú tény, hogy nem lehet bízni senkiben, pláne nem a médiában és mindennek "pénz szaga van". Én is hezitáltam és voltak álmatlan éjszakáim...aztán kérdezősködtem baráti körben, ki-hogyan-merre-meddig...egy ismerősöm 4 hete szült, szoptat és beoltatta magát (az összes közeli családtagjával együtt; beleértve a 90 éves nagyit is!); egy barátnőnk, 8 hónapos kismama, ő is túl van az oltáson (szintén a családjával együtt) Szépen lassan odáig jutottam, hogy a megkérdezettek túlnyomó része (holott nem 10-20 embert kérdeztem meg!!!) az oltást választotta; és senkinek(!) semmi baja nem lett tőle. Miután imádott doki nénink véleményét is kikértük és ő (is) ajánlotta, mi is az oltás mellett döntöttünk. 10 napja vagyunk túl a szurin; és egyikünknek sem lett mégcsak orrfolyása sem! Mióta meg mertük hozni a döntést és túl is vagyunk rajta, azóta nagyon megkönnyebbültem...de tényleg nagyon nehéz döntés volt.

    Eni

    VálaszTörlés
  2. Na, hogy jobban elbizonytalanítsalak, olvasd el ezt a cikket is, nézd meg a hozzátartozó videót a lengyel egészségügyi miniszterrel és kutakodj még ezen a weboldalon: http://antalvali.com/hirek/h1n1-lengyelorszag-nem-ker-az-oltasbol.html
    Én az oltás ellen vagyok, szerintem csak a média csinál akkora ügyet az egészből. Ha körülnézel a világon, hogy melyik ország milyen védekezést javasol, nincs egyetértés - mert nincs is világjárvány.
    Ebben az oltásban higany van (meg ki tudja mi más). Ha az nem jó a fogaidban amalgám formájában, miért jó oltásként

    VálaszTörlés
  3. Én csak annyit tennék hozzá, hogy a fejlettebb országok ( Amerika, Németország...stb.) az oltás mellett vannak. Valóban nagy szenzációs hír SAJNOS, ha valaki meghal, vagy intenzívre kerül (de sosem tudjuk meg a valódi okot, mert a dolgok mögé senki nem néz, vagy ha igen, akkor az nem lát napvilágot). De mi az arány eddig az influenzában meghaltak és az oltás miatt meghaltak között? Miért nem beszélhetünk világjárványról? Nem lehet, hogy azért, mert az emberek egyre nagyobb százaléka beoltatja magát? És még valami: melyiknek nagyobb a pénz szaga, az 1930 ft-os oltásnak, vagy a betegség, illetve a kórházi ellátás finanszírozásának? .... Én senkit NEM fogok rábeszélni a szurira - mint ahogy írtam, nekem is óriási nagy dillemát okozott, leírni is nehéz lenne, mekkorát; de lebeszélni sem fogok senkit. Sajnos nehéz döntés, de csakis az ember önmaga hozhatja meg.

    VálaszTörlés
  4. ha az imerős kislányának kell segítség, kérlek jelezd. Aggódom. A mi lányunk is oltástól lett beteg, azaz a tartósítószerként használt higanyszármazékától.
    András

    VálaszTörlés
  5. Szerencsére a kislány jobban van! A hétvégén kiengedik, ha minden igaz.

    VálaszTörlés
  6. Fejlett országok - nem szeretem ezt a kifejezést. Vajon ki van az oltások mellett? A fejlett országok politikai vezetése vagy a lakosság? A német lakosságról pont az ellenkezőjét hallottam: egyáltalán nem oltás-pártiak.
    Az oltás a világ egyik legnagyobb üzlete, hisz betegnek sem kell lenned ahhoz, hogy mindenkinek eladhasd.
    Én a gyerekek mindenfajta oltása ellen vagyok. Hogy miért? Mert rengeteg időt töltöttem azzal, hogy az oltásokról minél több információt beszerezhessek pro és kontra. A férjem az oltások ellen volt, én mellette, és szerettünk volna közös nevezőre jutni. Vajon azok, akik beadatják az oltásokat, mennyit tudnak az oltásokról? Nem csak a H1N1-re gondolok, hanem az összes kötelező oltásra, amit a gyermekek 2 éves korukig megkapnak. Vajon a szülők tisztában vannak azzal, mekkora rizikót vállalnak?
    Magyarországon soha nem fogsz statisztikát olvasni arról, hogy hányan betegedtek meg az oltások mellékhatása következtében.
    Ha valaki annyi információ birtokában, mint én, az oltás mellett dönt, az az ő dolga. Nem árt tisztába lenni az érem mindkét oldalával.
    Érdemes rákeresni Dr Tenpenny-re (angolul tudóknak). Ha magyarul elérhető infóra van valakinek szüksége, szívesen küldök azt is.

    VálaszTörlés
  7. Szuperjó gyerekorvosunk volt, és ő is oltásellenes volt... Nem javasolta nekünk sem az agyhártyagyulladás ellenit, sem a bárányhimlő ellenit, sem más plusz oltást a kötelezőkön kívül. Nem nagyon kellett győzködnie, mert képtelen voltam kiverni a fejemből Rolandot, a mindössze 3 éves kisfiút mostohaapám családjában, akinek jót akaró, gondoskodó szülei beadatták az agyhártyagyulladás elleni oltást és rá pár napra a gyerek rosszul lett, fájlalni kezdte a fejét, majd kómába esett és meghalt - agyhártyagyulladásban.
    Itt Au-ban aztán persze kénytelenek voltunk felzárkózni az itteni oltási rendhez, és Milu megkapott minden, itt kötelező oltást. Szerencsére nem lett semmi baj, még csak be sem lázasodott.

    VálaszTörlés
  8. Hm, Ági, Melbourneben van kötelező oltás? Nálunk NSW-ben csak ajánlottak vannak.
    Ebből is látszik, mennyi önállóságuk van a különböző államoknak.

    Nekem az oltásokkal kapcsolatban az a legnagyobb bajom, hogy lutri, hogy sül el - vagy mondjam azt, orosz rulett? Nincs általános kivizsgálás, nincs vérvétel, nem lehet tudni, hogy ki hogy fog reagálni az oltásra. Emellett azt sem lehet tudni, milyen kórokozók vannak az oltásban, mert azok ugyebár egyáltalán nem tiszták.
    Azt különösen felháborítónak tartom, hogy a H1N1 elleni oltást kismamáknak kifejezetten ajánlják, annak ellenére, hogy higanyt tartalmaz és a higany ÁTMEGY a magzat szervezetébe és nagyon komoly károsodást okoz a magzatban, de akár vetélés is lehet belőle. Ezt nem csak úgy állítom a nagyvilágba, hanem kutatók állítják a higanymérgezésről.
    De még rengeteg okot mondhatnék az oltás ellen. Ez a blog viszont nem erre van.
    Nem akarom senkire sem ráerőltetni, amit gondolok. Csak ajánlani tudom, hogy olvassatok utána a dolgoknak. Amíg Magyarországon mindenki elhiszi azt, amit az orvosok és a politikai vezetés mond nekik, addig az oltások is kötelezőek lesznek. Szerintem ez az emberi szabadságjog megsértése.
    Jaj, kezdek belemelegedni a témába, úgyhogy inkább leállok :)

    VálaszTörlés