2009. november 22., vasárnap

Az elmúlt hét

Az elmúlt hét is elég eseménydúsra sikerült. Főként apróbb dolgok történtek, de 2, számomra emlékezetesebb esemény is történt.

Az első, az Grétihez kapcsolódik. Hátúszásban és mellúszásban is egyedül végigúszta a tanmedencét. Mellúszásnál még mindig függőlegesen van a teste, de a kartempóknak köszönhetően előre halad. Ha csak a lábtempóra hagyatkozna, akkor előbb tanulna meg repülni, mint úszni. :) Valamiért hason nem tud felfeküdni a vízre. Pedig háton jól megy neki. Nem baj, majd ez is alakul.

Szerdán csörgött a telefon. Nem is köszöntem, csak megkérdeztem, megszületett? Mire az volt a válasz, hogy boszi vagyok. :)) Barátainknál, Emesééknél megszületett Csabika. Pár nappal a születése előtt azt álmodtam, hogy Emese azt mondta nekem, hogy WC-re kell mennie. Mire én megkérdeztem, hogy nem szülnie kellene inkább. Mikor felállt, lemerevedett és közölte, hogy mégse a WC-re megy, hanem szülni. Nem szokott az álmaimban szerepelni, ezért fura is volt. Persze elmeséltem neki. A valóságban hasonlóan zajlott le, bár nem én voltam vele, hanem a férje. Ezért lettem a szemükben is boszi.

Úúúúúúúúúgy örültem, hogy gyorsan körbe is telefonáltam mindenkit, hogy más is szebb gondolatokkal mehessen aludni. :)

Krisz egész szerda estéig Hollandiában volt. Pont aznap ért haza, amikor a festők elkészültek az emelettel és a lépcsőházzal.

Mivel "nem szeretem", ha nincs pörgés a házban, jeleztem a fűtésszerelőnek, hogy gond van a padlófűtéssel, mondhatni nem megy. Eleinte azt hittem, hogy velem van a gond, rosszul állítottam be a padlófűtés termosztátot vagy pont a termosztát rossz, vagy mit tom én. Mielőtt szóltam neki, végigteszteltem amit tudtam.

Kijött, megnézte, mondta, hogy valszín a villanyszerelő kötött be valamit rosszul. Jött a villanyszerelő is a következő nap. Nézegette, vizsgálgatta, majd úgy ment el, mintha működne a rendszer. Nem tudom, hogy mivel érte el, de működött pár órát. Persze reggelre nem... Ismét telefon. Fűtésszerelő barátunk már olyan ideges lett, hogy fél órán belül megjelent. Elkérte a készülék kiskönyvét, leült a készülék elé és agyalt. Majd megvilágosodott. A villanyszerelő 2-2 kábelt fordítva kötött be... :) És lőn, műxik a padlófűtés.

Tény, hogy nem kértem egyszerű dolgokat. A házban 6 db termosztát van, majdnem minden helységben van egy. Így rengeteget lehet spórolni a gázszámlán. Persze ezt támogatják a 44 cm-es hőszigetelt téglából épült falak, a 12 cm-es alsó szigetelés és a betonfödém, valamint a 15 cm-es felső szigetelés és nem mellékesen a 3 rétegű üveggel megáldott nyílászárók. :) A fűtési rendszert még egy kicsit kombináltam, mert ahol padlófűtés van, oda radiátorok is kerültek. Ha netán gyorsan kell felfűteni a házat, akkor azzal se legyen gond. A padlófűtés és egyéb felületfűtési megoldások nagyon hatékonyak, de lassúak.

Lényeg, hogy most már a fűtés is tökéletesen műxik. :)

Péntekre sikerült összerakatnom a fenti bútorokat is. Már csak 1-2 teendő és felköltözhetünk, ki-ki a maga szobájába. Fura lesz .... Ilyen évek óta nem volt.

Gréti ezen a héten kultúrhetet tartott. :) Ez az ovi tényleg fantasztikus. Szerdán elvitték őket egy színházi meseelőadásra, ahol a Brémai muzsikusokat nézték meg. Csütörtökön madárcsalogató napot tartottak a moziban, majd pénteken egy bábos társulat ment az oviba és ott tartottak nekik előadást.

Tegnap, mivel én elég rég tudtam ismét kimozdulni, ezért elmentünk moziba és a Fel (Up) című rajzfilmet néztük meg. Eleinte kétségei voltak, hogy végig tudjuk ülni négyesben, mert a két kiscsaj összekapott a pattogatott kukoricán és elkezdtek kiabálni, de végül nem volt komolyabb gond. A vége felé Szofi kezdett el nyűglődni, magára öntötte az üdítőt, fel-alá mászkált a sorban, időnként felkurjantott, de szerencsére nem csinált nagyobb fesztivált. Végül is még csak 2 éves múlt, csoda hogy ennyire bírta.

A filmet érdemes megnézni szerintem. Ez sem gyerekeknek szól, mint ahogy a többi hasonszőrű mese sem. A poénokat nem érthetik meg és a film legtöbb üzenetét sem. Bár meglepődtem.

Aki nem látta: a filmben van egy házaspár, akiknek van egy nagy álmuk, elutazni egy vízeséshez és ott tölteni életük hátralevő részét. Spórolnak, spórolnak, de mindig közbejön valami: tönkremegy az autójuk, a házuk, mindig másra kell a pénz. Aztán eljött az idő, amikor babát szerettek volna. Nem mondták ki, csak kifestették a gyerekszobát, a felhőkben is babákat láttak. Majd a következő képen egy dokinál vannak. A nő alakja meggörnyedt, szomorú, a férje támogatólag áll mögötte. Később mutatják, hogy a kertjükben ül és mennyire szomorú az arca. De túllépnek rajta és boldogan, egymás mellett öregszenek meg.

Hazafelé épp a filmről beszélgettünk, amikor Gréti közbevágott: "és és és nem lehetett babájuk, ezért nagyon szomorúak voltak". Nagyon meglepődtem, megkérdeztem, hogy miből gondolja ezt. Mire azt válaszolta: "mert ott voltak a doktorbácsinál és ő nem tudott nekik segíteni". Nem gondoltam, hogy átmegy számára az üzenet, hisz egy szóval sem beszéltek róla a filmben.

Ha valaki a szentimentálisabbak táborába tartozik és meg szeretné nézni a filmet, vigyen magával pár zsepit is. Körülöttünk is mindenki rejtve törölgette a könnyeit.

Szép napot

1 megjegyzés:

  1. Gratulálunk Grétinek az úszáshoz! Nagyon ügyes! A mellúszás is pikkpakk menni fog menni - vízszintesen! :)
    A filmet mi is láttuk a moziban. Tetszett is, csak a kicsiknek kissé ijesztő volt, amikor megjelentek a vérebek.... Nálunk Nóri a film közben mondta nekem, hogy azért szomorúak, mert nem lehet babájuk (Nem is gondolnánk mennyi mindent megértenek a gyerekek! De az tuti, hgy a nonverbális kommunikációra hihetetlen radarjaik vannak!!!)

    VálaszTörlés