2009. június 13., szombat

Palacsinta

Tegnap végre sikerült eljutnom boltba és vettem párizsit a frankfurti leveshez. Nagyon jól sikerült, még az anyósom is csak dicsérni tudta. :) Gondoltam, sütök palacsintát és a kettő együtt jó lesz vacsira.

Bekevertem a palacsintatésztát, majd odatettem a 2 TEFAL palacsintasütőm az indukciós főzőlapra. És a főzőlap elkezdett puffogni. Király ... Ha valami nem tetszik neki, akkor vagy sípol, mint az őrült, vagy elkezd puffogni és kb. fél percen belül kikapcsolja magát.

Eddig minden ócsó edényünk tökéletesen működött vele, de ez a két palacsintasütő nem. Gondoltam kölcsönkérem a szomszédét, hátha az jó. Nyilván nem jártam sikerrel, az ő edényeit se szerette a főzőlap.

Sebaj, gondoltam, a palacsintatészta csak jobb lesz, ha áll egy napot. Ma bejártuk fél Pestet, de nem kaptunk olyan teflonbevonatos palacsintasütőt, ami az indukciós lapot csípni. Az Auchanban többféle palacsintasütő volt, de egyiken se volt semmi használható infó feltüntetve. Gondoltam keressünk egy mágnest. Krisz hozott egy autóba való hangfalat, mert abban egy jókora mágnes van. :) Azzal teszteltük at edényeket. :))) Végül a leggagyibb, teflon bevonatot sose látott palacsintasütő hozzátapadt. Hurrrrrrrrrá! Gondoltam sebaj, majd megoldom valahogy.

Hazaérvén első dolgom az volt, hogy teszteltem a palacsintasütőt. De előtte le kellett szedni róla a vonalkódos matricát. Persze nem az aljára, hanem a belsejébe ragasztották... És nem a leszedhető fajta volt. Áztathattam, csinálhattam, amit kedvem volt, de az maradt. Végül a Cif győzött. De ennek ára volt. A palacsintát nem tudtam úgy sütni, hogy ne égjen le...

Nem az a fajta vagyok, aki könnyen feladja. :) Volt itthon egy teflon sütőnk, de az a mély fajta, így nehéz alányúlni a palacsintának. Ráadásul fém fülei vannak, tehát égetett is rendesen. 4, azaz négy darabot tudtam vele csinálni. Ez is csoda volt, mert a teflon felülete az évek folyamán megkopott.

Hát, ez a 4 darab kicsit kevésnek tűnt, de nem adtam fel. Eszembe jutott, hogy 6 évvel ezelőtt az esküvőnkre kapott ajándékutalványon vettünk egy elektromos szobai grillező szerűséget. Ennek van egy egybefüggő, kör alakú, kicsi peremmel ellátott felső része, ami nem lyukacsos, csak kisebb mélyedések vannak rajta. Hajrá, próbáljuk ki. :) Ééééééééééés működött!!!! Ugyan 1-1 palacsinta kb. 10 percet vett igénybe, de működött. Így lett vacsira palacsinta. Nem egészen kerek, inkább egy gyerekrajz napocskájára hasonlított mind, de legalább nem volt olyan uncsi. :)

Szép napot

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése