2009. május 20., szerda

Állva tudnék aludni ...

Az elmúlt hetek már kaotikusak voltak, de péntek óta nincs megállás. Próbálom összeszedni a gondolataim, de nehezen megy. Már ott tartok, ha nem írom le, akkor 5 másodperccel később nem emlékeszek semmire.

Most teregettem ki. Ilyet még nem csináltam, de kimostam véletlen Szofi eldobható pelusát... Remélem a mosógép túléli! Emlékképem sincs, hogy mikor tehettem be ... :)

Pénteken, ahogy sztem már írtam, elmentünk az IKEÁ-ba és ha IKEA, akkor baleset. Lezárták a 2/A utat. Dunakeszinél tereltek le. Aztán gondolván, hogy Dunakeszi felé dugó van, mentünk Fót irányába. Csomádon keresztül.

Vicces volt. Dunakeszi és Csomád között föld út van csak. Azon tekertünk 50-nel a többiek nyomában. :) Aztán Fóton álltunk 1 órát, mert útfelújítás zajlott és teljesen beállt a város.

Kiírattuk a bútorokat, mind a konyhát, mind a gardróbot. De mire ezzel sikerrel jártunk, addigra haza kellett rohannunk, mert engem várt a kábeltévés a háznál, Krisznek be kellett menni dolgozni. Este megint futottunk egy IKEA kört. Szinte oda járunk haza. :)

Annyi időnk volt, hogy összeszedjük a konyha elemeit. 2 elemből nem volt elég kirakva, mire közölték, hogy a raktárból nem hozhatnak ki, mert csak este lehet árút feltölteni, jöjjünk holnap! Király.

Kifizettük a konyhát, elintéztük a kiszállítást, jeleztük, hogy másnap még lesz hozzá cucc. Rohanás haza a gyerekekhez.

A szombati napon reggel elrohantam a házhoz, hogy mire a költöztetők hozzák azt a pár bútort, ami a tulajdonunkban van, addigra legalább 1 helység legyen elfogadható állapotú.

8 körül kezdtem takarítani, amit egészen du. 6-ig be se fejeztem. Fürdőszobák, ablakok dzsuválása, talaj kapirgászás. És mindeközben a szomszéd srác még festett. :)

Krisz hordta át a többi cuccot.

6-kor csak azért fejeztük be, hogy úgy igénytelenül beüljünk a kocsiba és "hazamenjünk" az IKEÁba :)

A tegnapi listával próbáltuk összevadászni a gardrób részeit és a hiányzó konyhai elemeket, de nem sikerült. Kiderült, hogy minden este átrendezik az ÖSSZES polcot! Behalás. :) Előtte Krisz ezt poénból mondta, hogy lehet, hogy esténként a manók átrendeznek mindent. Hát igen, ez így történik most, mert felújítás zajlik. Én nem látom az összefüggést, de biztos van. :)

Kértünk új listát, levadásztuk a dolgokat, de a konyhai cuccok közül az egyik még mindig hiányzott! Állították, hogy ott van az. De nem volt. Mondtam, hogy nem vagyok hajlandó még egy kört menni, mire kihozták NAPKÖZBEN a raktárból. Amikor elmeséltük a pénztárosnak, akkor közölte, hogy dolgoznak ott köcsögök. :))))))

Hogy kicsit fényezzem magam, elmesélem, hogy spóroltam meg 125 000 Ft-ot az IKEÁban. :) Van most egy akciójuk, ami kb. arról szól, hogy ha konyhabútort veszel, minden 100 000 Ft után 10 000 Ft-os ajcsiutalványt adnak. A konyha éppen 800 000 Ft volt. Így volt 80 000 Ft-nyi utalványunk. Regisztráltam az IKEA Family klubba, ami igazából semmi különössel nem jár, az pedig nem zavar, hogy az adataim használják és néha levelet küldenek. A kártyával most ingyen szállítják ki a konyhabútorokat 50 km-en belül. Hozzánk kb. 45 000 Ft-ért hoznák el a cuccokat. Sikerült meggyőzni a szállítókat, hogy mivel a konyhát és a gardrobot egyszerre hozzák, ezért a konyha szállítás árában oldják meg. :)) Olyan büszke vagyok magamra. ;)))

Krisz kezeslábasban jött az IKEÁba. Mikor az apró csomagokkal a liftre vártunk, valaki azt hitte, hogy ott dolgozik és érdeklődött, hogy mit hol talál. Krisz pedig eligazította. :) Ugyanez történt vasárnap a BricoStore-nál is. :)

Vasárnap meg is érkezett minden, most csak az asztalos barátunkon múlik, hogy mikor lesz konyhánk és gardrobunk. :)

Miután szombaton negyed 10-re visszaértünk a házhoz, újra elkezdtünk takarítani. :) Krisz 3-ig nyomta, én 4-ig. A gyerekek persze anyuméknál aludtak. Mi már a házban.

Az első fürdés során hülyére röhögtem magam. Én nem szerettem volna nagy kádat, mert nem szeretek sok vizet használni. De mindennek csak akkor értem meg a méretét, ha látom. Ugye nem kell mondanom, hogy katalógusból rendeltem meg a kádat? :) 190 cm hosszú és 80 cm széles. Ja, én 70 cm-est rendeltem, de rosszat hoztak ki. Mivel a vizesünk megunta, hogy mindennel gond van, ezért ezt építette be.

Ha valaki nem érzékelné még a méretét: kb. 300 liter víz fér bele. Beleültem. És nevettem. A kád pereme a vállamig ért. A lábam meg pápát integetett a távolban levő kád végének, pedig az 177-es magaságommal nem vagyok épp kistermetű. :) Krisz, a két csaj és még én is beleférnék egyszerre. :)

2 óra alvás után mentem az albérletbe. Összeszedtem a még ottmaradt cuccokat és ott is nekiálltam takarítani. :) Ablakmosás, konyha, fürdő takarítás, porszívózás, felmosás és társai.

A nap végére majdnem beállt a hullamerevség ...

Ekkor már vasárnap volt és a gyerekek is már a házban aludtak.

Eddig mindig Krisz vitte Grétit oviba és anyum hozta el. De most messze lakunk, ez így nem megoldás. Mintha amúgy unatkoznék, ezt a feladatot is megkaptam.

Reggel pattanás kocsiba, oviba el, majd haza. Délben rohanás oviba, majd haza.

De ettől is csak erősebb leszek.


Cinka hazatért!

Tegnap fél hétkor reggel csörgött Krisz telefonja. Egy volt szomszédunk hívott. Cinka ott ült a volt albérletünk ajtajában. Már több mint 1 hete elveszett. Pizsamában, úgy ahogy voltam bepattantam a kocsiba és elrohantam az albihoz. Persze nem tudták őt megfogni. Én is egy ideig a ház körül rohangásztam érte, de mindig elszaladt. Majd elkezdtem nézegetni a párkányon levő Auchan újságot és vártam. Egyszer csak előbújt. Legugoltam hozzá és odajött. :)

Beraktam a kocsiba, de halálra riadt. Nekiugrált az ablakoknak, szabadulni akart. Aztán lenyugodott kicsit és hazajöttünk.

A bundája csupa kaki volt mindenhol. De hagytam őt.

A házban amint letettem, felrohant az emeletre a pár órás betonlépcsőn. Délután hoztam le. Ott pedig az alomba költözött be. Estefelé gondoltam, hogy megnézem, nincs-e sérülése és leszedem a kakicsomókat. Egy szó nélkül hagyta. Még akkor se szólt, amikor az olló véletlen megsértette a bőrét, mert nem láttam a csomótól hol van a bőre. :(

A körmei le vannak gyalulva. 2-3 körme teljesen hiányzik, a helye gennyes. :( Valszín megpróbált valahonnan kiszabadulni. Felhívtam a dokinkat és mondta, hogy azonnal vigyem be. Szerencsére nem olyan súlyos az állapota, mint ahogy kinézett. Kipucolták a sebeit, kapott 4 szurit és infúziót. Még ma is vissza kell vinnem.

Szegény csont és bőr, de már bebújt délelőtt a mi ágyunkba. Ez kicsit megnyugtat!

Visszatérve a reggelhez, mire a Cinka kalandból hazaértem, Krisznek munkába kellett mennie. Vonattal jár és késésben volt, mert meg kellett várnia. Szofi még pizsibe, Gréti fésületlenül, én pedig még mindig pizsiben, elvittük Kriszt a vonathoz. Aztán Grétit elvittük oviba. Ott jót nevettek rajtunk, hogy pizsamában megyünk oviba. :))


Vissza a házhoz ...
Több, mint másfél hétbe tellett, mire a raklaphegyet sikerült elvitetni. De ma elvitték.
Ismét kezd lógni a bejárati ajtó és nehezen csukódik. Pedig már javították. Amikor letakarítottam, kiderült, hogy olyan szépen sikerült megjavítani, hogy szétbarmolták a műanyagot. Csodás. Most jöhetnek újra szervizelni.

A beltéri ajtók egy része szorul kinyitáskor, másik része nem záródik, pedig korábban záródott. Az egyikből még hiányzik az üveg és apró szögek állnak ki belőle.

A lépcsőmegvilágító spotsort elfeledték kapcsolóhoz kötni és folyton feszültség alatt volt. Máshol, több helyen, kilógott a kábel a falból, nem volt lefedve. Elfeledték a DVD-t a TV-hez vezetni, a riasztórendszer még nincs kész. De más se. A burkoló ugyan szépen dolgozott, de a bejárati lépcsők befele lejtenek, így megáll rajtuk a víz... Télen ez elég gáz. Ugyan márkás csapokat vettünk, de 2-ből 2-vel volt már probléma, amit orvosolni kellett.

Az elmúlt napokban próbáltam valami lakható teret kialakítani. A dobozok, cuccok a teraszokon és a mosókonyhában tornyosulnak. De legalább nincsenek láb alatt és bent tisztaságot lehet tartani. :)

A gyerekek nagyon élvezik, hogy van kert, ugyan egyenlőre még füvesítés alatt van, de azért érzik, hogy ez más. A saját cseresznyefánkról eszik a cserit (korán érő fajta).

Előbb-utóbb jó lesz minden, de addig még sokat kell piszkálnom az embereket.
Lesznek majd képek, ha valami értékelhetőt tudok mutatni. :)

Szép napot

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése