2010. június 16., szerda

Szülői

Érdekes az élet. Van, akinél az első gyerek körül megy még a felhajtás, van, akinél nem.

Emlékszem, amikor Gréti ment volna bölcsibe, akkor valamiért nem tudtam elmenni a kezdést megelőző szülőire. Aztán eljött az a nap is, amikor az ovi miatt kellett volna szülőire mennem, de akkor sem értem rá. No, így nem is kapta meg a virág jelet, ami a bölcsiben volt a jele, hanem lombos fa lett. Végül ez azért nem annyira tragikus, azt hiszem.

Mielőtt Szofival elkezdtük a bölcsit, akkor is volt egy szülői, amin már ott voltam. Tegnap egy újabb szülői volt, mivel szeptembertől ovis lesz Szofi is. Persze ezen is ott voltam. Pedig esetében a virág jelét előre lefoglaltuk. :)) Na jó, tudom, nem ez a szülői lényege, de számomra nem sok újdonsággal szolgáltak. Bár volt egy érdekes dolog, ami megütötte a fülem.

Kiderült, hogy ha valaki bárányhimlős lesz az oviban, akkor azok a gyerekek, akik azon a napon, amikor ez kiderült, nem voltak ott, azok 21 napig nem mehetnek oviba ... No, ennél a pontnál kicsit értetlenül néztem és rá kellett kérdeznem, mert ennek semmi értelme. Ugyanis a bárányhimlő lappangási időben fertőz, amikor még semmi külső nyoma sincs. Tehát amire kijön, addigra mindenkit végigfertőzhet.

Ovónénik mondták, hogy tudják, és egyet is értenek velem, hogy ez így nonszensz, de ez a szabály, amit okos emberek alkottak... :))

Ja és a 21 nap nem is biztos, hogy 21 nap! Mert, ha az oviban valakin ezen 21 nap alatt jön ki következőnek a nyavaja, akkor a 21 nap onnan ismét újrakezdődik ...

Egyébként azokra a gyerekekre nem vonatkozik a 21 nap, akik már átestek a betegségen vagy oltást kaptak ellene vagy a szülő aláírja, hogy a gyerkőc az ő felelősségére megy.

Felvetették a családlátogatás gondolatát. Gréti esetén sem a bölcsiből, sem az oviból nem jöttek el hozzánk. Mivel nem is kötelező, ezért én nem is ragaszkodtam hozzá, hogy most jöjjenek. Tudom, antiszociális vagyok és Krisz ki is akadt, hogy hogy mondhattam nemet, de úgyse ő jópofizna az ovónénikkel, mivel neki úgyis fontos megbeszélése lenne akkor is. :)) Én pedig eleget beszélgetek velük az oviban.

Egyébként is, a családlátogatás apropójaként azt mondták, hogy a gyerek először otthon, családi környezetben találkozzon leendő ovónénijeivel. Nálunk ez már úgyse lehet, hisz Szofi napi szinten találkozik velük. Az ovónénik már sokszor megszeretgethették őt, mivel Grétiért mindig együtt megyünk (kivéve, amikor nem). Ők is megjegyezték, hogy Szofi szinte már be is szokott. :) (Majd meglátjuk.)

Az ovónénik már most ajándékot küldtek a gyerekeknek! Mindenkinek csináltak egy nyakláncot, amin a medál egy laminált mézescsupor, amire a gyerkőc jelét rajzolták rá. Amikor odaadtam Szofinak, nagyon lelkesen fel is vette. Ő már alig várja, hogy mehessen az oviba, mert ettől várja azt, hogy ő is nagylány legyen.

Múltkor kérdezte Kriszt, hogy mikor mehet már ő is úszni. Erre Krisz azt mondta, hogy majd ha nagyobb lesz. Mire ő: majd ha már ovis leszek, majd ha már Maci csoportos lesz? :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése