2010. május 25., kedd

A 22-es csapdája

Tegnap elmentünk Siófokra. Nem sok kedvem volt, mondtam is, hogy maradjunk itthon pihenni, de Krisznek mehetnéke volt. Ok, menjünk.

Ebéd után bepakoltam pár ruhát a gyerekeknek, meg innivalót és társai, közben Krisz a gyerekeket pakolta a kocsiba. Megnézte, hogy minden be van-e zárva, majd kiállt a kocsival. A céges kocsival...

Én jöttem ki utoljára a házból garázson át és én csuktam le belülről a garázskaput. Ilyenkor még van idő kisétálni.

Majd útrakeltünk.

Siófokon 1000 ágra sütött a nap, gyönyörű idő volt. Pedig azt hittem, hogy vihar lesz mire odaérünk, de megúsztuk.

Aztán hazaindultunk. Először a 80-as lejárat közelében, azaz 80 km-re Pesttől volt dugó. Akkor átmentünk a 7-es útra, majd kicsit később visszamentünk rá, ahol már nem volt beállva a kocsisor. Ezután egészen Érdig minden ok volt, majd ott ismét dugó. Végül gyorsan felhajtottunk az M0-ra. Kicsit megálltunk a Ferihegynél, hátha látunk 1-2 le vagy felszálló repcsit, de egyet se láttunk.

Ezután hazafelé vettük az irányt.

Már messziről érződött a vihar szaga és láttuk is a fenyegető felhőket. De megvárta, hogy hazaérjünk.

Ahogy beálltunk a garázs elé, realizáltuk, hogy nem hoztunk távirányítót ... Mert hát a céges kocsiban nincs ...

Sebaj, van kulcsunk, majd a személybejárón bemegyek és onnan nyitom ki a garázst. Majdnem bejött ... de mégsem. Benne maradt a zárban a kulcs belülről ... Így kívülről bedugni sem lehet a kulcsot.

Nosza, felhívtam a szerelőket, akik beépítették a garázskaput és a többi nyílászárót, hogy jutunk be.

Válasz: sehogy! A Hörmann garázskapuk úgy készülnek, hogy még áramszünet esetén se lehet emberi erővel felnyitni, mert a motor ellentart. Hiába csődítjük hát oda az összes erős szomszédot. A kaput max úgy lehet betörni, hogy belehajtunk autóval ... No, ezt talán mégsem kellene.

Van-e nyitott ablak. Van, de billenő állásban. Hmmmm, ezeket az ablakokat lehetetlen billenőből normál nyitott állásba állítani kívülről (bár gyanítom, a többit sem lehet).

A személybejáró ajtaját nem lehet befeszíteni, annyi helyen zár. A zárszerkezethez kívülről hozzáférni sem lehet, így biztosítják a betörésbiztonságot.

1 megoldás maradt. A bejárati ajtón szekcionáltan üvegfelületek is vannak. Kértünk egy baltát ... Majd én bementem a lányokkal a szomszédhoz, mert ezt nézni sem bírtam.

Ott állt Krisz két szomszéd sráccal, akik asszisztáltak neki. :) Majd lesúlytott a baltával az üvegre. Erre a balta visszapattant az üvegről ...

Ekkor megkérdezte az egyik srác, hogy ugye nem biztonsági üveg? Mert akkor betörni sem fogja senki ... Krisz ekkor kicsit kétségbe zuhant, mert nem tudta, hogy milyet rendeltem annó. Én se tudtam volna ezek után. :))))

Ekkor kétségbeesésében teljes erőből odavágta a baltát, ami bevitte az első üveget. Innentől már csak két újabb üveggel kellett megbirkózni ...

A kulcsot sikerült elfordítani, de bejutni még mindig nem. A szűk résen be kellett tuszkolni egy seprűt, mert a szilánkoktól nem nyílt az ajtó ...

No, ezek után csak takarítani kellett. Az egész földszinten mindenhol volt egy kis szilánk. Még ma is azokat gyűjtögetem, mert a söprés és porszívózás eddig kevésnek bizonyult.

Hamarosan jön a szerelő, aki helyreállítja a károkat.

Szerintem a szomszédok és a szerelők még mindig fogják a hasukat a röhögéstől.

Igazából kínomban én is röhögök, de asszem, le fog hervadni a mosoly az arcomról, amikor meglátom, hogy mennyi lesz az üveg és beszerelés számlája.

De még jó, hogy bejutottunk. :)

8 megjegyzés:

  1. Legalabb afelol nyugodt lehetsz, hogy biztonsagos a hazad es ha megis betornek akkor a biztosito nem kifogasolhat semmit. Amugy apukameknak regen volt egy biztonsagi helyuk, ahol elrejtettek a potkulcsot.

    Tunde

    VálaszTörlés
  2. Kulcsunk volt! De a másik kulcs benne volt a zárban belülről. Így kívülről nem lehetett beletenni a nálunk levő kulcsot. :)))

    VálaszTörlés
  3. Mi van a kéménnyel? Ahogy a Télapó szokta!

    VálaszTörlés
  4. Hmmmmm, hát, az sem az a hagyományos fajta. :))))

    Fogytam valamennyit az elmúlt időben, no de egy 10 centis lukon még nem tudom bepréselni magam. :D A gyerekeket meg sajnáltam volna belenyomni. És mi van, ha elakadnak félúton???? :)))))))))))

    VálaszTörlés
  5. Szoval akkor nektek is a gombos zar van az ajtotokon. En telen zartam ki magam haloingben. Meg jo, hogy a szomszed otthon volt. Csak a nagymamam kapott enyhe infarktust, mikor megtalalta az ures hazat, langyulo nyomaimmal en pedig nem voltam sehol, de minden teli cuccom bent volt a hazban. De ez mar mult szazadban tortent.

    Jut eszemben, mi van a hatso ajtoval?

    Tunde

    VálaszTörlés
  6. Nem, nem gombos megoldás van. Olyan a szüleim lakótelepi lakásán volt. :) Ott mi is rendszeresen kint maradtunk.

    Ez rendes kívül-belül kilincses megoldás. De mielőtt elindultunk, Krisz belülről bezárta és benne hagyta a kulcsot. Így kívülről nem lehetett beletenni a nálunk levő kulcsot.

    Hátul csak teraszajtók vannak, amik csak belülről nyithatók, zárhatók kilinccsel. Nincs hozzájuk kulcs. És belülről mind zárva volt.

    Annó végül hol húztad meg magad a hideg elől? :)

    VálaszTörlés
  7. A szomszed nenihez mentem be. Epp belekzdtem a takatitasba, csak meg nem oltoztem at. Kivittem a szonyeget kirazni, aztan behuztam az ajtot, mert ugye ne futsunk hiaba. Nem igaz? Aztan villam az agyamba, hogy a kulcs bent maradt. De akkor mar keso volt. Igy irany a szomszed. Szegeny nagymama, meg mar azt hitte, hogy elraboltak, mert a villany felkacsolva, szolt a zene elol volt a porszivo stb. Meg jo, hogy atjott eloszor a szomszedba, hogy megkerdezze, hogy nem lattak el valami gyanusat. Ez az en kizarasos tortenetem.

    Tunde

    VálaszTörlés