2010. január 19., kedd

Ropogós kenyér

Ezt a kenyeret kerestem hetek óta. Pontosabban ezt a receptet. Nem is kellett messzire mennem érte, csak egy újabb receptet kellett kipróbálnom a Moulinex kenyérsütőgép mellé adott receptkönyvből. Ott zsemlye kenyér néven szerepel.

A külseje ropogós és nem vastagodik úgy meg, mint azok, amiket eddig kipróbáltam. A belseje pedig finom puha, cseppet sem száraz. Olyan, mint amiből rugalmas kis galacsinokat tudtam gyúrni gyerekkoromban. :) Az íze is az, amit kerestem.

A recept a 750 grammos változathoz:
270 ml víz (ne legyen túl hideg)
1,5 evőkanál olaj
1,5 kávéskanál só
1,5 evőkanál cukor
2 evőkanál tejpor
1,5 kávéskanál porélesztő
500 gr liszt

Pár napja elmentem a malomba és vettem BL80-as lisztet. Az 5 kg ára vmi 400 egynehány Ft volt. Míg a boltban kapható kifejezetten kenyérliszteknek gyakran kilója kerül ennyibe.

A fehérkenyereknek szánt programon a 750 gr és a leghalványabb héjszín kiválasztásával sütöttem meg. Az eredmény nagyon ízletes lett. Mi, akiknél gyakran 1 hétbe is belekerül, hogy elfogyjon 750 gr kenyér, most 1 nap alatt elfogyott. :)))

Most sül a következő adag. Már az illata is fenséges.

Származási hely: Kaják

2 megjegyzés:

  1. Hmm... Ebből én is ennék egy szeletet.
    Vajasan, jó kis otthoni zöldpaprikával!
    :o)
    B.

    VálaszTörlés