2009. október 5., hétfő

100. bejegyzés

Ez a 100. bejegyzés. Gondoltam, összefoglalom az eddigi eseményeket. Sok mindenről írtam már, de sajnos arról, amiért elkezdtem írni a blogot, nem nagyon volt mit. Azt se tudom, hogy mikor jutunk el oda, hogy ismét a témába vágót tudjak írni, ha egyáltalán ...

Amikor belevágtunk, akkor frissiben elintéztem az iskolai papírokat, hitelesítetettem a másolatokat, kitöltöttem Zoli táblázatait, összeszedtem a szükséges papírokat, beszkenneltem őket, elküldtem Zolinak. Zoli elküldött mintákat a referencialevélhez és a szakdolihoz, aztán itt leállt minden.

Ez így nem egészen igaz, mert azóta is folyamatosan emlegetem Krisznek, hogy egyszer az ő szakmája is lekerülhet a CSL listáról, és mindig emlegetem, hogy mások épp hol tartanak, mikor jutnak ki, mikor találnak állást, mikor bérelnek, vesznek házat vagy autót, hogy mennyit kirándulnak.

Ok, tudom, ott is meg kell mindenért dolgozni, de ezt ő is tudja, ezt nem kell annyit emlegetnem. Rendszeresen érdeklődöm, hogy mikor szeretne elkezdeni készülni a nyelvvizsgára. 2x már elővette a könyvet ... De neki az lenne a kényelmes, ha mindent én intéznék el, asszem.

Zoli egyszer jelentkezett, hogy hogy állunk. Mondtam, hogy sehogy. Erre ő azt mondta, semmi baj, végül is ő már ott van. Ő nem siet sehova. :)

Ezen idő alatt 2 másik ügynökség is visszajelzett szinte egyszerre, kb. 3-4 hónappal a regisztrációm után (mert az elején több helyre is írtam, amíg Zolival nem beszéltünk). Mind a kettő azt javasolta, hogy ne Kriszen keresztül próbálkozzunk állandó lakosi vízumot szerezni, hanem rajtam keresztül ideiglenes lakosi vízumot. De az ideiglenes lakosi vízummal nem járna biztosítás és a gyerekek iskolájáért is fizetni kellene. Ráadásul az állandó lakosit 2 év után pályázhatnánk csak meg. Ha nem lenne más mód, akkor természetesen ugranék. De 2 gyerekkel nem gondolom, hogy ez a legjobb megoldás, pláne, ha másra is lehetne lehetőségünk.

Kíváncsi vagyok, hogy mikorra tudom elérni, hogy készüljön a nyelvvizsgára és nyelvvizsgázzon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése