2009. május 14., csütörtök

Sűrű napok

Egy kicsit pihennem kell, hát írok. :)

Az elmúlt pár nap kicsit pörgős volt. Levegőhöz se jutottam. Ami előttünk van, az se lesz másabb. Rengeteg dolog történt, egy részét 2 perccel azután el is felejtem, hogy megtörtént. Ez már a kimerültség jele.

Érdekes

A napokban sitthordás közben felmerült bennem egy érdekes dolog. Már hónapokkal ezelőtt, mielőtt Zolinak elküldtük az anyagunkat, már regisztráltunk a No-Borders csapatánál (Kemenes Ági). Ők a regisztráció után azt írták ki, hogy hamarosan felveszik velünk a kapcsolatot. Mivel én időnként megfeledkezek a türelem fogalmáról, ezért pár nappal utána írtam nekik Skype-on, mire azt válaszolták, hogy megkapták az anyagunkat, Ágnes asztalán van, hamarosan meg fog keresni és egyébként is see you soon in Australia.


Aztán mivel Zoliról mindenki csupa jót írt, felvettem vele a kapcsolatot és ő sokkal kommunikatívabbnak bizonyult. Viszont a No-Borders csapat azóta se jelentkezett. Ez nekem kicsit fura. Tudom, senki esetén se 100%, hogy kijut, de Krisz szakmája legutóbb is még a kritikus listán volt. Gondolnám naívan, hogy ilyen ügyet tuti felkarolnak, bevállalnak vagy legalább reagálnak rá.

De mindig kiderül, hogy rosszul látom a dolgokat és naív vagyok. :)

Anyáknapja

Grétiék az oviban megünnepelték az anyáknapját. Körtáncokat jártak, énekelgettek, mondókáztak. Nagyon ügyesek voltak. A nagymamáknak szivecskéket csináltak, az anyukáknak pedig vasalható gyöngyből csináltak formákat és képet dekupázsoltak. Büszke voltam nagyobbamra, hogy ilyen ügyes volt. :)

Cinka cica
Amikor megismerkedtem Krisszel több mint 6 évvel ezelőtt volt egy cicám, Nuc. Hogy neki is legyen cicája, szereztünk neki is. Rögtön kettőt. Ekkor került hozzánk Cinka. A tenyésztője azt mondta, hogy fele súllyal született, ezért elajándékozza, versenyre úgyse lesz alkalmas. Emlékszem, egy kolléganőm küldte át a weboldalt, ahol meghirdette a hölgy (Norcy). Megírtam neki, hogy kik vagyunk és mifélék és hogy szeretnénk a cicát. A versenyt megnyertük, miénk lehetett a cica, már csak 13 hetes koráig kellett várnunk, mert akkor választotta el az anyjától.

Közben Hofi is hozzánk került. Gondoltuk nem baj, lesz három. Így is lett. Amikor el lett választva, mentünk Almádira a cicáért. Alig lehetett elkapni Cinkát. Aztán betettük a hordozóba és irány haza. Hazáig próbált kinyúlkálni és megkarmolni, mert a hordozó az ölemben volt.

Otthon a két fiú nagyon rosszul fogadta. 1 méterről fújtak rá és keringtek körülötte. Igazából sose fogadták be. Előfordult, hogy egymás mellett aludtak, de mindig őt verték meg, ha olyan kedvük volt.

Emlékszem, napokig csak feküdt Cinka és enni se akart. Semmihez se volt kedve. Este mindig magam mellé vettem az ágyba és vigyáztam, hogy ne bántsák a fiúk. Aztán beilleszkedett a családba, de nagyon ijedős maradt egész életében. Ha valaki csúnyán nézett rá, már bepukizott ijedtében.

De nagyon kedves bújós cica volt. Amíg nem voltak gyerekek, addig mindig a fejemnél aludt, gyakran letúrt a párnáról. :) Amikor mozsdott, az mindig megnyugtatott, kikapcsolt valamiért.

Aztán a gyerekek megszületésével eltávolodott. Na nem ő akarta így, hanem én. Nem örültem, ha az ölembe ült, mert a napi sok órás szoptatás kielégítette az érintkezési szükségletem és azt se szerettem, ha csupa szőrösen kellett szoptatnom. De mindig itt téblábolt körülöttünk.

Amíg fent laktunk a tetőtérben, 1-2 alkalommal kiszökött a tetőre. Volt hogy nem tudott visszajönni és én másztam utána. Mindenki hülyének nézett, de valahogy be kellett hoznom.

Amikor leköltöztünk a földszintre, nagyon féltem, hogy kilóg és elveszik. Néha ki is lógott, de mindig visszajött, bár néha nehezen lehetett becsalogatni. Amikor kiment, ott mindentől félt, tőlünk is! Kint nagyon furán viselkedett.

Pár nappal ezelőtt este kiszökött, amikor Krisz hordta be a cuccokat a kocsiból. Nem jött vissza. Reggelre se volt az ajtóban. Egész nap a szomszédok is azt figyelték, hátha látják őt, de senki se látta. Felhívtam az állatvédőket is, hátha bevitte valaki, de nem vitték.

Azóta, ha valamit hallok az ajtó előtt vagy cicanyávogást hallok kintről, megyek ki, hátha visszajött. De eddig semmi és 2 nap múlva elköltözünk innen.

Remélem nincs semmi baja. Ha valaki elkapta, remélem szerető gazdija lesz és boldogan fog ott élni Cinka.

Hofi, a vadász
Hofi, a másik cicánk, teljesen más természet. Ő tipikus házicica, neki kell lennie a főnöknek. Ő rendszeresen ki akar menni, ő uralja a környéket. Ő egyáltalán nem fél kint sem.

Egyik nap kaparja kintről az ajtót, mondván be szeretne jönni. Krisz kinyitotta az ajtót és ott áll Hofi a lábtörlőn, szájában egy verébbel! Ilyet se csinált még! Azt a tulajdonságát nagyon szeretem, hogy levadássza a legyeket, néha szúnyogokat és darazsakat, de ezektől nagyobb állatot még nem zsákmányolt. Na de most :() Nagyon sajnálom a madarat, mely a kukában végezte :(, de az elég vicces volt, hogy milyen büszkén hozta áldozatát. :) Persze nem dicsértük meg érte.

Betegség
Az ásós hétvége után kidőltem. Hétfőre belázasodtam és nagyon csúnyán köhögtem. 1 hétig nem tértem észhez, bár a dolgokat tovább kellett intézni. Még mindig nem vagyok 100-as, de talán az sose leszek.

Vicces volt. Hétfőre kellett volna megcsinálnom egy fordítást. Mondtam a kollégának, hogy csinálom, de lázas üzemmódban. Erre ő azt mondta, hogy ok, nekem is jogom van beteg lenni. Én már tom, hogy ez nem így van, mert 5 éve rendes szabin se voltam, nemhogy betegeskedhettem volna.

Aznap még este 11-ig nyúztam a szöveget, aztán kidőltem. Szerintetek másnap reggel milyen kérdés fogadott? Kolléga keres: "Kész a fordítás?" :)))) Ennyit arról, hogy jogom van betegnek lenni.

IKEA
Múlt héten pénteken elmentünk az IKEÁba, hogy megvegyük végre a konyhabútort. Mivel olyan kevés hitel van a nyakunkban, gondoltuk, vágjunk bele még egy adagba. :s

Korábban elmentünk már párszor, kinézni, hogy mit szeretnénk és megbeszélni a lehetőségeket. Akkor el is mondták, hogy miket kell vinni, és hogy 0% THM 4 hónapig ésatöbbi ésatöbbi.

Szerintetek sikerült megvenni a konyhabútort? Nyilván nem. :) Vittük a munkáltatói igazolást és egy vízműves és egy villanybefizetést igazoló cuccot. A munkáltatóira közölték, nem jó, mert ahhoz nekik formanyomtatványuk van. Na de kérem, korábban ezt miért nem tudták megmondani és a kezünkbe nyomni?

A villanyszámlát az ELMÜ irodájában fizettem be. Csekket nem kaptam, csak át kellett mennem a kasszához. Ott egy befizetési bizonylatot kaptam. A vizes csekket direkt csekken fizettem be, biztos, mi biztos alapon, pedig utalni szoktam, de tudtam, hogy most kellhet a csekk.

A villanyosok fizetési bizonylatát nem fogadták el, mert az nem csekk, a vízműves csekket nem fogadták el, mert szerintük az nem közmű....

Miközben mentünk az IKEÁ-ba egy elszállt autót láttunk az egyik kanyarban. Hazafelé sem úsztuk meg a dolgot, mert hazafelé egy vonat-autó balesetet láttunk Göd határában. Az autót megfelezte a vonat. Előttünk nem sokkal történhetett, mert a rendőrök is csak akkor értek ki, mentő pedig még sehol sem volt.

De legalább finom hot-dogot ettünk az IKEÁban. :)

Ház
Múlt hétvégén nekiálltam, hogy kifessem másodszor is a házat, hogy ezen a hétvégén be tudjunk költözni. Már múltkor is úgy jártam, hogy helyenként a glettet is leszedte a festőhenger, de nem volt vészes. Gondoltam, ott megcsiszolom kicsit, aztán mehet a festék. Ahogy Móricka elképzeli! A henger felhengerítette a már megszáradt falon levő festéket is! :)

Aztán a következő csatát a létrával vívtam. 1 falétra volt ott. De festőlétra. Állítólag ezeknél normális, hogy dől valamennyit. Na de ennyit? Nem mertem rá felmászni. Pontosabban egyszer megpróbáltam, majd le is jöttem róla gyorsan, hátha túlélem.

Kértem a szomszédból másik létrát. Nekik is festő létrájuk volt. Asszem velem van a baj és nem a létrákkal, mert erre se mertem felmenni. :)

Épp anyumékat hívtam, hogy hozzák már el az alumínium létrát, amikor megjelent az egyik szomszéd srác, mondván akkor majd ő segít. Gondoltam ő is egy lelkes laikus, aki esetleg kicsit több tehetséggel bír, mint én. Gondoltam welcome. :)

Krisszel, aki közben a kertet próbálta gyerekbaráttá tenni, sitteleníteni és társai, na meg a csajokkal, akikre a létrás szomszédék vigyáztak, elmentünk ebédelni anyumékhoz. Mire visszaértünk, a srác egy csomó helyen kijavította a glettelési hibákat. Kiderült, hogy szakmája szerint festő. :)

Azóta is minden este munka után megy és igyekszik kifesteni. Engem mindig megkér, hogy inkább takarítsak. :)))))))) Pedig nem vagyok ennyire tehetségtelen, hisz azért festettem már párszor anyuméknál.

Azon a hétvégén, ahogy már említettem, a szomszédok vigyáztak a gyerekekre. Szofi még sose mászókázott. Most igen. A félkész mászókának a legmagasabb pontjáról zuhant le. Egy mázlija volt, hogy a szomszéd időben elkapta a levegőben!

A héten lett gázóránk és extra vízóránk is. Vízóránk eddig is volt, de betetettünk egy mellékmérőt, hogy a kertlocsoláshoz használt víz esetén ne kelljen csatornadíjat fizetnünk. Sőt lett hátsó kerti csapunk is. Annó a régi házba, ami sose lett felújítva (viszont le lett bontva), bevezettettük új csövön a vizet. Kb. tudtam, hogy hol lépett be a házba, de pontosan nem. A vizest kértem, hogy szedje elő a fényképeket, de nem találta meg. Elkezdtem ásni ott, ahol sejtettem, hogy lehet. Gondoltam, elleszek vele egy darabig. De nem! Kivételesen mázlim volt. Murphy-nek biztos ki kellett fújnia az orrát két kézzel, mert egy pillanatra elengedte az enyémet. Miután kimondtam, hogy de jó lenne, ha megtalálnám a vízcsövet, 1 percen belül meg is lett! :) Az egész környék hallotta. :)))) Kicsit örültem. Végre valami, amiért nem kellett véráldozatot is hozni.

A lenti szinten kész a burkolás! Úgy örülök neki! Na jó, a garázs még várat magára, de azt csak túléljük valahogy. :) A kocsink, amit még nem sikerült eladnunk, csak nem olyan finnyás, mint mi.

Új internet szerződést kötöttem. Mivel internet nélkül elég elveszett vagyok, ezért időközben szóltam a kábelneteseknek, hogy költözünk, 16-dikától ott kellene az internet az új helyen. Ha minden igaz, akkor ma csinálja az egyik szomszéd. Mivel az egyik szomszédunk ott dolgozik. :)

A kazánt is beüzemelték időközben. Most már van melegvíz és padlófűtés. A radiátorokat talán ősszel tetjük be, addigra csak összejön. Ha nem, akkor majd ülünk a kandalló körül. :)

Hétfőn ismételten beszéltem kedvenc villanyszerelőimmel, hogy mikor jönnek már szerelvényezni. Már az elmúlt 2 hétben szóltam párszor, hogy 16-dikán költözünk. De ez csak most ért célba. Tényleg?! 16-dikán költöztök????????? Hát az emberetek holnap megy szabira! Mingyá visszahívlak.

Végül talált embereket és már vannak kapcsolóink és konnektoraink. :) És van is bennük áram! Tegnap már volt legalábbis. :)

A kőműves srácnak még mindig van némi dolga, de rendszeresen elfelejt jönni. Hol azt mondja beteg, hol azt, hogy a kocsija robbant le. Vagy elhiszem vagy nem… Remélem, azért előbb vagy utóbb tényleg befejezi a munkákat, amik még várnak rá.

Múlt hétvégén lett kerítésünk! Azt nem írom, hogy kész lett teljesen, de most már vannak kapuk is! Úgy örülök neki. A falrész glettelése és festése, a fémrész festése még várat magára, de a funkcionalitása ettől még nem csorbul.

Tegnap este, miközben a szomszéd srác festett, egy barátunkkal elkezdtem a dobozainkat átcuccolni a házba. Még jó, hogy a dolgok nagyobb részét ki se vettem a dobozokból az elmúlt 14 hónap alatt. :) Ebből látszik, hogy amiket nem vettünk elő 14 hónapja, azok valszín nem is kellenének. :)

Ahogy magunkat ismerem, ha összejön az ausztrál vízum, akkor mi 4 bőrönddel és a szájzuhannyal fogunk nekivágni a világnak. :) Na jó, lehet, hogy 6 bőröndünk lesz. :)

Ha ezek után valaki még azt hiszi, hogy a ház és az albi közti ingázás, ügyintézés, sitthordás, stb stb közben unatkozok, az téved. Ennyi munkát már rég nem küldtek egyszerre, mint most. Mindenkinek jó érzéke van hozzá. :) De nem baj! Amitől nem halunk meg, attól csak erősebbek leszünk! Arról nem is beszélve, hogy mindennek megvan az oka, de csak idővel derül ki.

Gép
Egy Pavilion noteszem van. Alapból elmondható, hogy nagyon szeretem. Elég jó teljesítményű, legalábbis a munkámhoz, puha a billentyűzete, nem túl nehéz és még jól is néz ki. Viszont 2-3 hete ki kellett cserélni a billentyűzetet. Most pedig a monitor kapcsol ki rendszeresen, amitől a falra mászok. A szerviz közölte, hogy ezt már távjavításban nem tudják orvosolni, be kell vinnem a gépet és ott is kell hagynom és minimum 2-3 hétig, de lehet hogy 6 hétig nélkülöznöm kell. Ez hihetetlen! Persze, mindent meg lehet oldani, de akkor is, akkora nyűg áttelepülni egy másik gépre, majd vissza. Ismét megszokni, hogy a billentyűk más távolságra vannak. :s

Tegnap, mikor volt egy kis időm, dolgozni akartam. De lehalt az outlook pst file, megsérült és az outlook el se indult. A gépem nem akarta megtalálni a PST file-t. Nagynehezen meglett, de utána nem volt hajlandó a file browse-olásnál odanavigálni. Hihetetlen. Aztán, amikor már elkezdte a hibajavítást, ismét kikapcsolt a monitorom ... Eljátszottam vele vörösödő fejjel egy ideig ... Azóta majdnem jól megy az outlook. Csak egy foldert nem tudott helyreállítani.

De ez is meg fog oldódni, ez legyen a legnagyobb bajom. :)

Azt hiszem mára senkit sem fárasztok tovább. :)
Képek majd lesznek, ha lesz időm letölteni a képeket.
Szép napot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése